1. Home/
  2. Over PLUS
  3. /PLUS als organisatie

PLUS als organisatie

PLUS is een sterk merk, met sterke waarden. Een eigen uitgesproken karakter in supermarktland. Een plek waar u zich thuis voelt en toch prettig verrast wordt. PLUS staat middenin de maatschappij, of dat nou in een grote stad, of in een klein dorp is.

De formule PLUS

PLUS is het coöperatieve huis voor zelfstandige supermarktondernemers. Met de vier merkwaarden ‘Aandacht’, ‘Kwaliteit’, ‘Lokaal’ en ‘Verantwoord’ onderscheiden de 218 PLUS ondernemers zich met hun 255 supermarkten in een uiterst competitieve markt. Een uitgekiend assortiment, deskundig en vriendelijk personeel, een uitstekende winkellocatie en een optimale winkelervaring zijn de vier kwaliteitsprincipes waarom het gaat. En dat alles tegen een goede prijs.

Onze missie

PLUS is een coöperatie van trotse supermarktondernemers. Ons gezamenlijk doel is een duurzame bedrijfsvoering waarbij de klant centraal staat en de focus ligt op de merkwaarden ‘Aandacht’, ‘Kwaliteit’, ‘Lokaal’ en ‘Verantwoord’.

Onze ambitie

Op eigen kracht de beste supermarkt van Nederland worden.

Onze merkwaarden

PLUS heeft de ambitie om de beste supermarkt van Nederland te worden. Boven alle dingen die de medewerkers dagelijks bezig houden tijdens het werk, hangen een paar duidelijke merkmerken die maken wie PLUS is. Merkwaarden die bepalen wat er gedaan wordt en hoe dit wordt uitgevoerd. Merkwaarden die PLUS onderscheiden van de andere spelers in de foodretail.

Aandacht

Bij PLUS hebben we aandacht voor onze klant, voor het product én voor de medewerker.
We hebben aandacht voor elkaar, voor onze producten en processen, onze centrale organisatie, de distributiecentra en onze winkels. En vooral voor onze klanten. Want uiteindelijk draait het erom dat zij de winkel binnen komen én meer dan tevreden de winkel weer uit gaan. Want als het goed voelt, komen de mensen terug. Aandacht is bij PLUS iets natuurlijks. Dat zit gewoon in onze aard. Dit betekent dat wij even met iemand meelopen, écht naar iemand luisteren en helpen waar nodig.

Kwaliteit

Bij PLUS is goed altijd met een plus. Altijd beter dus.
We zien kwaliteit niet als iets duurs. Nee, kwaliteit zit bij PLUS juist in de basis, in ervoor zorgen dat de ‘normale’ dingen heel goed zijn. Dus de winkel is op orde, de producten zien er perfect uit, de medewerkers zien er verzorgd uit en onze dienstverlening is de beste die er is. Medewerkers zijn geïnformeerd, oprecht betrokken en stellen het belang van de klant voorop. Tegelijk houdt het in dat we scherp blijven, om de kwaliteit altijd te blijven waarborgen.

Lokaal

Bij PLUS zijn we betrokken bij onze omgeving. Middenin de buurt.
PLUS staat middenin de maatschappij en is daarmee een belangrijke centrale plek in de buurt, in de stad, in de omgeving. We geven om de mensen om ons heen en halen graag producten, indien mogelijk, uit de omgeving. Dit doen wij omdat wij overtuigd zijn van de smaak en kracht van Nederlandse producten. Daarnaast sponsort PLUS vaak lokale sportclubs of verenigingen. PLUS is waar zij nu is dankzij de lokale expertise van al onze zelfstandige ondernemers.

Verantwoord

Bij PLUS staan we stil bij alles wat we doen, dus nemen we het voortouw als verantwoorde supermarkt.
Verantwoord betekent bewust zijn van waarom we dingen op onze eigen manier doen. We gaan verantwoord om met de mensen, met onze aarde en het milieu. Dit betekent dat wij streven naar een kwalitatief goed en veilig assortiment met, waar mogelijk, toegevoegde waarde op het gebied van eerlijke handel, duurzame productie en dierenwelzijn. Ons verantwoord beleid rust op vier pijlers:

  • Mens en maatschappij
  • Beter milieu
  • Herkomst van producten
  • Gezondheid en vitaliteit

Meer informatie over ons verantwoord beleid is hier te vinden.