1. Home/
  2. Consumentenservice
  3. /Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet bij? Bel dan onze consumentenservice op telefoonnummer 0800 - 222 444 3 (gratis). Onze consumentenservice is geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot en met 19.00 uur en op zaterdag van 8.00 uur tot en met 16.00 uur. Je kunt ook ons contactformulier invullen, de consumentenservice neemt dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

Top 11 veelgestelde vragen

Welke informatie heeft PLUS over Friponil in eieren?

De Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteit (NVWA) heeft onderzoek gedaan naar de stof Fipronil in eieren. Voor vragen en actuele informatie verwijzen we je graag naar de website van de NVWA.

Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan kan je de PLUS Consumentenservice bellen: 0800-222 444 3.

Wat is het minimum bestelbedrag voor een online bestelling?

Ophalen
Wanneer je de boodschappen ophaalt, geldt er geen minimum bestelbedrag. Er worden servicekosten in rekening gebracht voor het verzamelen en klaarzetten van de boodschappen. Deze kosten bedragen 2,50 euro.

Bezorgen

Wanneer je de boodschappen laat bezorgen, geldt er een minimum bestelbedrag van 25 euro. Er worden servicekosten in rekening gebracht voor het verzamelen en bezorgen van de boodschappen. Deze kosten bedragen 6 euro.

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?

Log in op je Mijn PLUS account en ga naar bestellingen. Onder ‘Te wijzigen’ vind je alle bestellingen waarin je een wijziging kunt maken. Om een snelle levering mogelijk te maken is een uiterst tijdstip ingesteld voor het wijzigen van een bestelling.

Let op: het is niet mogelijk om de gekozen bestelwijze, winkel of het tijdstip aan te passen. Als je kiest voor bezorgen, geldt er een minimum bestelbedrag van 25 euro. Het is niet mogelijk om een PLUS Express bestelling te wijzigen.

Wanneer gelden de aanbiedingen voor online bestellingen?

Aanbiedingen zijn afhankelijk van het moment waarop je laat bezorgen, of komt ophalen, dus niet het moment waarop je bestelt! Aanbiedingen gelden van zondag tot en met zaterdag. Als je bijvoorbeeld op vrijdag aanbiedingen bestelt uit de lopende folder voor levering op maandag, dan betaal je de normale prijs.

Hoeveel bedragen de servicekosten?

Ophalen
Je betaalt servicekosten voor het verzamelen en klaarzetten van jouw boodschappen. Deze servicekosten bedragen 2,50 euro.

Bezorgen
Je betaalt servicekosten voor het verzamelen en bezorgen van jouw boodschappen. Deze servicekosten bedragen 6 euro.

PLUS Express
Met PLUS Express heb je je boodschappen nog sneller in huis. De servicekosten voor bezorgen bedragen 8,50 euro en voor ophalen 5 euro.PLUS Express is uitgesloten van acties waarbij de servicekosten komen te vervallen.

PLUS krat
PLUS maakt gebruik van kratten om jouw boodschappen te verpakken en vervoeren. PLUS brengt 5 euro statiegeld per krat in rekening. Je kunt de kratten bij een volgende bestelling inleveren bij de bezorger, of je kunt de kratten inleveren bij jouw PLUS supermarkt.

Hoe kan ik mijn online bestelling betalen?

Bezorgen
Je kunt bij onze bezorger betalen via een mobiele pinbetaling.

Ophalen in de winkel
Je kunt betalen via een pinbetaling.

Ophalen bij een PLUS Ophaalpunt (buiten de winkel) 
Je kunt betalen via een pinbetaling.
 

Bent u een zakelijke klant en wilt u betalen op rekening of machtigen? Een aantal PLUS Supermarkten maken gebruik van deze betaalmogelijkheden. Neem voor meer informatie over de betaalmogelijkheden contact op met uw PLUS Supermarkt.

Kan ik ook spaarzegels en PLUSpunten sparen bij een online bestelling?

Jazeker. Vlak voor je de bestelling afrondt kun je aangeven of je spaarzegels en/of PLUSpunten wilt ontvangen. Ook kun je aangeven of je een alternatief product wilt indien het bestelde product niet voorradig is.

Wat is een PLUS Ophaalpunt?

Een PLUS Ophaalpunt is een locatie bij een PLUS supermarkt waar je jouw boodschappen kunt ophalen. Niet elke PLUS supermarkt beschikt over een ophaalpunt. Als je boodschappen bestelt op plus.nl kun je direct zien of jouw winkel over een ophaalpunt beschikt. Na het plaatsen van een bestelling worden de boodschappen verzameld en klaargezet op het door jouw gekozen tijdstip.

Lees hier meer over de voordelen van boodschappen ophalen.

Waar in Nederland wordt er bezorgd?

PLUS werkt met lokale ondernemers, inmiddels kun je bij ongeveer 200 supermarkten een bestelling ophalen of laten bezorgen. Doe de postcodecheck en bekijk of jouw PLUS supermarkt ophalen en/of bezorgen aanbied.

Hoe kan ik mij registreren voor Mijn PLUS?

Je kunt je hier registreren voor een Mijn PLUS account. Na het registreren ontvang je een e-mail waarin wij je vragen de aanmelding te bevestigen. Hierna kun je inloggen met het door jouw opgegeven wachtwoord.

Wat is PLUS Express?

Met PLUS Express heb je je boodschappen nog sneller in huis. Boodschappen besteld voor 16:00 uur, worden dezelfde dag nog bij je bezorgd of staan voor je klaar in jouw PLUS. Bestel je na 16:00 uur? Dan kies je voor een bezorg- of ophaalmoment voor de volgende ochtend. Voor deze snelle service betaal je 2,50 euro extra. De bestelkosten voor bezorgen bedragen hiermee 8,50 euro en voor ophalen 5 euro.

PLUS Express is uitgesloten van acties waarbij de bestelkosten komen te vervallen.