1. Home/
  2. Over PLUS
  3. /Nieuwsberichten
  4. /PLUS gaat de strijd aan met kindermarketingelementen

PLUS gaat de strijd aan met kindermarketingelementen

Chip sticks, honing ringos, aardbeien drinkyoghurt, allemaal producten die kinderen lekker vinden. Een schokkend feit is echter dat één op de zeven Nederlandse kinderen onder de dertien jaar overgewicht heeft. Promotie van ongezonde voedingsmiddelen is daar een belangrijke oorzaak van.

Limited edtions

PLUS wil goed eten voor iedereen bereikbaar te maken, we hebben niet voor niets als pay off Goed eten. Daar houden we van. Wij willen graag iedereen helpen om verantwoorde en gezondere keuzes te maken. Daarom plaatsen wij vanaf nu geen kindermarketingelementen zoals vrolijke figuurtjes en kinderlijke letters meer op de verpakking van minder gezonde PLUS Huismerkproducten. Kijk dus maar goed naar onderstaande afbeelding, want binnenkort zijn dit limited editions!

PLUS-website-webshop:/Contentpaginas/Over PLUS/nieuwsberichten/nieuwsbericht-0807.jpg 

Ons doel

PLUS gaat op verschillende manieren gezondere producten aantrekkelijk maken voor kinderen. We gaan ook onze leveranciers aanmoedigen om de verpakking van hun producten aan te passen. Ons uiteindelijke doel? Kinderen die vaker kiezen voor vrolijke, gezondere tussendoortjes. Want dat is net zo lekker!