1. Home/
  2. Over PLUS
  3. /Nieuwsberichten
  4. /PLUS geeft Eredivisie-voetbalplaatjesactie gezond vervolg

PLUS geeft Eredivisie-voetbalplaatjesactie gezond vervolg

Kinderen genieten van dezelfde succesrecepten als hun favoriete voetballers

PLUS schakelt wederom de hulp in van de idolen van de Eredivisie – dit keer om ouders handvatten te geven om hun (jonge) kinderen nog beter te laten eten. De spelers zelf zijn immers ook niet zo ver gekomen met enkel kip, patat en appelmoes: zij kregen van hun moederlief voldoende groente en fruit voorgeschoteld. Daarom sparen klanten van PLUS deze keer niet alleen voetbalplaatjes, maar krijgen zij bij elk pakketje plaatjes ook een succesrecept van de moeder van een Eredivisie-voetballer. Want welk kind wil er nu niet genieten van het favoriete gerecht van Dirk Kuijt, Anwar El Ghazi of Luuk de Jong?

PLUS en Eredivisie willen zich samen inzetten om kinderen in Nederland nog beter en gezonder te laten eten. Volgens het Nationaal Kompas Volksgezondheid eten kinderen tussen de zeven en achttien jaar niet gezond genoeg: slechts 1 procent krijgt de aanbevolen hoeveelheid groente binnen en 5 procent de aanbevolen hoeveelheid fruit.[1] Voor veel ouders is de strijd aan de keukentafel dan ook een dagelijks ritueel geworden. Met deze nieuwe actie spelen PLUS en Eredivisie in op het gegeven ‘goed voorbeeld doet goed volgen’. Kinderen adoreren hun idolen – grote kans dus dat zij het goede voorbeeld van bekende voetballers volgen.

Eric Leebeek, commercieel directeur van PLUS: “Met onze merkwaarde Verantwoord laten we zien dat we onze maatschappelijke rol serieus nemen. De nieuwe Eredivisie-actie is daarom niet alleen bedoeld om de klantloyaliteit te vergroten, we willen vooral ouders inspireren een goede en gezondere keuze te maken voor hun kinderen. Meer groente en fruit eten, is daarbij de belangrijkste boodschap. De Eredivisie is volgens ons de ideale partij om mee samen te werken om deze boodschap over te brengen.”

Alex Tielbeke, directeur van Eredivisie CV: “De Eredivisie en de aangesloten clubs nemen al sinds jaar en dag hun maatschappelijke rol zeer serieus. Jaarlijks worden veel maatschappelijke projecten succesvol gestart en afgerond. Deze actie van PLUS staat in het teken van de bewustwording van gezonde voeding. Gezonde voeding is niet alleen belangrijk voor je welzijn, maar ook gewoon erg lekker en leuk om te bereiden. Voor Eredivisie-spelers is gezonde voeding een randvoorwaarde om iedere dag op het hoogste niveau te kunnen presteren. Daar hebben alle vaders en moeders al in de opleiding van de spelers aandacht voor gehad. Dat PLUS nu juist deze combinatie in de zeer populaire voetbalplaatjesactie laat zien, is heel belangrijk, maar vooral uniek en spraakmakend!”

Succesrecepten
Bij elke 10 euro die een klant in de actieperiode bij een van de PLUS supermarkten besteedt en bij een aantal wekelijkse actieproducten, ontvangt deze een pakketje met drie voetbalplaatjes. Dit zijn stickers die kinderen zelf in het apart verkrijgbare verzamelalbum kunnen plakken. Het succesrecept dat erbij zit, heeft de betreffende Eredivisie-speler geholpen op te groeien tot de sterspeler die hij nu is. De moeders hadden elk hun eigen geheime wapen om groente en fruit bij hun jongens naar binnen te krijgen. Zo trakteerde de moeder van Fischer haar Sander vroeger op smoothies vol groente en fruit – die gingen er altijd wel in. En de moeder van Willem Janssen pureerde veel groenten door de pastasaus.

Twee albums
In totaal kunnen supermarktbezoekers 216 voetbalplaatjes sparen: van elke Eredivisieclub elf spelers en het clublogo. Verder delen van elke club vier voetballers hun lievelingsrecept – in totaal zijn dat er dus 72. De succesrecepten variëren van soep, lunch- en hoofdgerechten tot toetjes en smoothies. Om de voetbalplaatjes én de recepten netjes te kunnen bewaren, maakte PLUS voor beide een verzamelalbum. In week vijf – de eerste actieweek – krijgen PLUS klanten een pakket met beide albums gratis bij aankoop van twee netjes mandarijnen, zolang de voorraad strekt.

Echte kampioenen
Tijdens de campagne introduceert PLUS een speciaal Eredivisie-kampioensbord, een lookalike van de bekende Eredivisie-kampioensschaal. Dit eetbordje wordt geleverd met een beloningskaart en stickervel. Voor ouders is dit pakket een handig hulpmiddel om hun kinderen te stimuleren hun bord leeg te eten. Als ze dat niet al uit zichzelf doen met de heerlijke Eredivisie-succesrecepten… Wie het kampioensbord wil scoren, moet snel zijn: het is bij speciaal geselecteerde actieproducten in beperkte oplage én in een beperkte periode verkrijgbaar, namelijk van zondag 14 februari tot en met woensdag 17 februari 2016.

Idolen ontmoeten
Bij 35 PLUS supermarkten komt een speler van een Eredivisieclub op bezoek. Alle fans uit de buurt zijn welkom om hem te ontmoeten. Elke supermarkt heeft een eigen programma met activiteiten.

De nieuwe Eredivisie-actie start op 31 januari 2016.

[1]http://www.nationaalkompas.nl/gezondheidsdeterminanten/leefstijl/voeding/hoeveel-mensen-voldoen-aan-de-richtlijnen-goede-voeding/