1. Home/
  2. Over PLUS
  3. /Nieuwsberichten
  4. /PLUS wint webcare award

PLUS wint webcare award

Donderdag 17 maart jl. werden de resultaten van het – dit jaar voor de derde keer uitgevoerde – Digital Dialogues Pulse onderzoek (#DDP03) gepresenteerd. PLUS ontving de award voor beste webcare in de branche supermarkten.

Met een totaalscore van 8,2 scoort PLUS duidelijk beter dan de andere supermarktketens. Het branche-gemiddelde is een 7,2. Op reactiepercentage, de reactiesnelheid en spelling scoort PLUS bovengemiddeld.

Over het Dialogues Pulse onderzoek
Digital Dialogues Pulse onderzoekt webcare-prestaties van 150 adverteerders, bedrijven en instellingen in 12 branches: automotive, banken, energie, FMCG, gemeenten, goede doelen, loterijen, mode, retail, telecom, travel en verzekeringen. Het onderzoek is uitgevoerd in de periode van 1 oktober 2015 tot 1 maart 2016. De organisaties werden geconfronteerd met 1.900 realistische vragen afkomstig van 60 Facebook- en Twitter-accounts. Er werd gekeken naar het reactiepercentage, de inhoud van de reactie, de reactiesnelheid, het menselijk geluid en de spelling van de reactie.