Doorzoeken van alle persberichten
04-02-2016
PLUS draagt in 2015 hoogste Fairtrade premie af
Van alle Nederlandse supermarktketens zorgt PLUS met de verkoop van haar Fairtrade gecertificeerde huismerkproducten voor de hoogste Fairtrade premieafdracht. Dat blijkt uit impactonderzoek van Stichting Max Havelaar. In 2015 droeg PLUS met de verkoop van Fairtrade gecertificeerde huismerkproducten ruim 1,2 miljoen dollar aan premies af aan boerenorganisaties in ontwikkelingslanden.
29-01-2016
Diploma voor zes toekomstige PLUS ondernemers
De derde lichting van de PLUS Aspirant Ondernemers Opleiding is gisteren geslaagd.
27-01-2016
PLUS geeft Eredivisie-voetbalplaatjesactie gezond vervolg
PLUS schakelt wederom de hulp in van de idolen van de Eredivisie – dit keer om ouders handvatten te geven om hun (jonge) kinderen nog beter te laten eten. De spelers zelf zijn immers ook niet zo ver gekomen met enkel kip, patat en appelmoes: zij kregen van hun moederlief voldoende groente en fruit voorgeschoteld. Daarom sparen klanten van PLUS deze keer niet alleen voetbalplaatjes, maar krijgen zij bij elk pakketje plaatjes ook een succesrecept van de moeder van een Eredivisie-voetballer. Want welk kind wil er nu niet genieten van het favoriete gerecht van Dirk Kuijt, Anwar El Ghazi of Luuk de Jong?
06-01-2016
PLUS maakt visassortiment steeds duurzamer
PLUS zet een volgende stap in het verduurzamen van het visassortiment: in de komende maanden vergroot PLUS het aandeel garnalen en zalm dat is voorzien van het ASC-keurmerk. Drie soorten verantwoorde garnalen (wokgarnalen, cocktailgarnalen en roze MSC garnalen) zijn vanaf heden in het schap te vinden. In januari komen daar de ASC gecertificeerde zalmfilet, zalmreepjes, zalmblokjes en gerookte zalm bij. Ruim de helft van het verse visassortiment van PLUS was al van verantwoorde herkomst; met deze stap wordt dat bijna 75 procent. En ook daarna zal PLUS, als de meest verantwoorde supermarkt, stappen zetten om het aandeel duurzame vis te vergroten.
04-01-2016
PLUS hardst groeiende supermarkt van Nederland
PLUS heeft in 2015 zeer goede omzetresultaten behaald. Tot en met week 53 bedraagt de omzetgroei 8,8%. Daarmee presteert de formule twee keer beter dan de markt (4,4%) en is PLUS de hardst groeiende supermarktorganisatie van 2015. De consumentenomzet over 2015 bedraagt ruim 2,23 miljard euro en het marktaandeel komt uit op 6,2% versus 5,9% in 2014. Het aantal PLUS supermarkten groeide van 255 ultimo 2014 naar 262 ultimo 2015.