Staat jouw vraag er niet bij? Dan kun je altijd bellen naar onze consumentenservice: 0800-222 444 3 (gratis). Wij staan van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 20.00 uur voor je klaar en op zaterdag van 09.00 tot 16.00 uur.
1. Wat kun je met de PLUS app?
Met de PLUS app kun je snel en makkelijk een boodschappenlijstje maken en onderhouden op je mobiele telefoon. Bekijk de aanbiedingen en het assortiment van jouw winkel en stel je boodschappenlijstje eenvoudig samen. Sorteer het lijstje op de loopvolgorde van jouw winkel. En vink de boodschappen af terwijl je boodschappen doet. Bied jouw PLUS supermarkt online bestellen aan? Dan kun je nu ook een bestelling plaatsen via onze app, waar en wanneer het jou uitkomt.
2. Hoe kan ik de PLUS app installeren?
De PLUS app kun je gratis downloaden op smartphones met een iOS of Android besturingssysteem. Ga naar de App store en zoek op ‘PLUS supermarkten’.
3. Hoe plaats ik een bestelling in de PLUS app?
Is jouw boodschappenlijstje compleet? Bestel je boodschappen dan direct via de app. Als jouw PLUS supermarkt ophalen en/of bestellen aanbied, staat er rechts onderaan jouw boodschappenlijstje een winkelwagentje. Klik op dit icoontje en kies vervolgens voor ophalen of bezorgen en de gewenste dag en tijdstip.
Er is geen minimum bestelbedrag als je de boodschappen ophaalt. Er wordt 2,50 euro aan servicekosten in rekening gebracht voor het verzamelen en klaarzetten van de boodschappen. Je kunt betalen via een pin-betaling. Het minimum bestelbedrag voor bezorgen is 25 euro. Servicekosten voor het verzamelen en bezorgen van de boodschappen beginnen vanaf 3,95 euro. Je kunt bij de bezorger betalen via een mobiele pin-betaling.
4. Ik krijg de melding ‘server niet beschikbaar’, wat moet ik doen?
Controleer de internetinstellingen van je mobiele telefoon onder ‘instellingen’. Het kan zijn dat de server tijdelijk niet beschikbaar is, probeer het dan later nog eens. Je hebt geen internetverbinding nodig om een boodschappenlijstje te maken.
5. Wat betekent ‘Andere boodschappen’ in mijn boodschappenlijstje?
Dit zijn boodschappen/woorden die je zelf aan je boodschappenlijstje kunt toevoegen. Dit kunnen producten zijn die je niet in de categorieën terug hebt kunnen vinden maar die je wel graag op je lijstje wilt zetten. Of boodschappen die je na je bezoek aan je supermarkt nog in huis wilt halen.
6. Hoe kan ik inloggen in de PLUS app?
In het menu van de app kun je inloggen met jouw Mijn PLUS account. Hier kun je je ook registeren voor een persoonlijk Mijn PLUS account. Dit account is ook geschikt om op de website te gebruiken. Na het registreren ontvang je een e-mail waarin wij je vragen de aanmelding te bevestigen. Hierna kun je inloggen met het door jou opgegeven wachtwoord.
7. Hoe kan ik producten zoeken?
Via ‘Zoek producten’ op de homepage van de app of door in het menu te kiezen voor ‘Zoek producten’. Vervolgens kun je aanbiedingen bekijken, zoeken op trefwoord en zoeken op categorie.
8. Hoe kan ik een boodschappenlijstje maken met de PLUS app?
Klik op de onderste balk of in het menu op ‘Zoek producten’. Je kunt zo de verschillende categorieën bekijken of zoeken op de naam van een artikel. Heb je het artikel van jouw keuze gevonden? Klik dan op het groene + teken. Het artikel is nu toegevoegd aan je boodschappenlijstje. Wil je je boodschappenlijstje bekijken? Klik dan rechts onderin op het icoon van het boodschappenlijstje.
9. Hoe kan ik een PLUS supermarkt vinden?
In het menu vind je ‘Zoek een PLUS supermarkt’, als je hierop klikt kom je op de kaart van Nederland terecht en kun je inzoomen op jouw omgeving.
10. Waar kan ik mijn geplaatste bestelling terugvinden?
Via e-mail ontvang je van ons een bevestiging van jouw bestelling. Wil je de bestelling nog eens bekijken? Dat is op dit moment alleen mogelijk wanneer je inlogt op de website. In jouw Mijn PLUS account zie je een overzicht van al je eerdere bestellingen.
11. Hoe wordt mijn bestelling verpakt en vervoerd?
Je boodschappen worden verpakt en vervoerd in PLUS kratten. Je diepvries en versartikelen worden geleverd via de wettelijke norm. Diepvries artikelen komen altijd diepgevroren aan.
Voor iedere PLUS krat betaal je 5,00 euro statiegeld. Het statiegeld kan je met een volgende bestelling verrekenen of retour ontvangen door de PLUS kratten in te leveren bij de PLUS supermarkt waar je bestelling is geplaatst.
12. Het totaalbedrag van mijn bestelling wijkt af bij levering, klopt dit?
Ja, dat kan kloppen. De overheid heeft besloten per 1 januari 2019 het lage btw-tarief te verhogen van 6% naar 9%. Dit lage tarief is ook van toepassing op etenswaren. Het kan dus zijn dat wanneer je eind 2018 een bestelling plaatst voor een levering in 2019, er een aantal producten in prijs afwijken en hiermee ook het totaalbedrag.