Utrecht, 6 september 2021 - PLUS zorgt voor goed eten, voor de buurt en voor elkaar. De supermarktketen steunt al jaren lokale initiatieven in heel Nederland en draagt de buurt een warm hart toe. Vanaf vandaag start PLUS de spaaractie om duizenden clubs en verenigingen een steuntje in de rug te geven. In de campagne ‘Goed eten is goed voor de buurt’, zet PLUS haar lokale betrokkenheid centraal.
PLUS draagt graag positief bij aan de buurt. Met verschillende lokale initiatieven steunt de supermarkt de buurt rond haar winkels. Zoals het steunen van de voedselbank, clubs en verenigingen, doneren van eten aan de kinderboerderij en het sponsoren van sociale initiatieven. De supermarkt stelt bijvoorbeeld AED’s beschikbaar voor omwonenden en steunt lokale leveranciers door het aanbieden van hun producten in de winkels. Ook Stichting Thuisgekookt speelt een belangrijke rol in de buurt en wordt door PLUS omarmd. Door voor een ander te koken, wordt goed eten voor iedereen toegankelijk. De ‘thuiskok’ doet tegelijkertijd iets goeds voor de buurt. Met al deze initiatieven zorgt de Beste Supermarkt van Nederland* voor goed eten, voor de buurt en voor elkaar.
**Tv-commercial**Onderdeel van de campagne is de tv-commercial waar betrokkenheid in de buurt centraal staat. Een positief en inspirerend verhaal over Finn die goed eten voor de buurt een belangrijke rol geeft. In de commercial wordt Finn gevolgd tijdens zijn reis door zijn dorp. Naast de tv-commercial worden er tag-ons ingezet over lokale initiatieven en de spaaractie ‘Spaar je club gezond’ waarmee PLUS duizenden clubs en verenigingen een steuntje in de rug geeft.
Okke Wiarda, manager Merk en Communicatie PLUS: “Het verhaal van Finn sluit perfect aan op de reeks echte verhalen die PLUS in haar commercials laat zien. Het warme hart van Finn voor zijn omgeving valt op in de buurt. Hij staat hierdoor echt in het middelpunt. Singer-songwriter Rob Dekay maakt met zijn gevoelige nummer, wederom speciaal voor onze commercial geschreven, deze campagne helemaal af.”
De TVC is gemaakt door Wunderman Thompson Amsterdam. Creative Director Dieuwer Bulthuis: “H__et was weer een eer om deze film te mogen maken. Het verhaal van Finn slaat een hele mooie brug tussen goed eten en zorgzaamheid, wat het typisch PLUS maakt.”
Bijzondere muziekPLUS geeft singer-songwriters graag een podium. Na Joe Buck en Hannah Mae kiest de supermarkt nu voor Rob Dekay. Hij is naast zijn muziek ook bekend door zijn deelname aan Wie is de Mol 2020. Het verhaal van de commercial inspireerde Rob om het nummer ‘Samen is niet alleen’ te schrijven. Een authentiek Nederlands nummer, dat past bij deze campagne. Het nummer wordt rond 10 september gelanceerd.
Landelijke PLUS Voedselbank WeekVan zondag 17 t/m zaterdag 23 oktober kunnen klanten bij hun PLUS de lokale voedselbank steunen. In de winkel staat een speciale ‘doneer’ boodschappenkar voor producten die de voedselbank goed kan gebruiken. Samen met de voedselbank is een boodschappenlijstje ontwikkeld welke producten het meest nodig zijn. Het gaat voornamelijk om houdbare producten.
**Sponsorpunten sparen voor lokale clubs en verenigingen**Met de actie ‘Spaar je club gezond’ sparen klanten tot en met zaterdag 13 november sponsorpunten voor allerlei lokale clubs en verenigingen. Klanten kunnen met deze sponsorpunten de clubkas van hun favoriete club in de buurt flink steunen. Na een jaar vol maatregelen en beperkingen wil PLUS met deze actie het verenigingsleven in Nederland een steuntje in de rug geven. Bijna 6200 clubs en verenigingen doen mee verdeeld over 268 winkels van PLUS. Het sponsorbedrag dat PLUS gaat verdelen is ruim 3 miljoen euro.
* Volgens het GfK Zomerrapport 2021.