
Stephan Bosman, head of digital & e-commerce: “De award is een prachtige waardering van de consument voor ons als PLUS, onze ondernemers en onze supermarktmanagers.” Bosman vervolgt: “De uitreiking van de award valt min of meer samen met de introductie van ons nieuwe platform. Met de groei van het aantal winkels en daarmee het aantal ophaal- en bezorgpunten, anticiperen we op een toenemende vraag naar omnichannel winkelen van zowel bestaande als nieuwe klanten van PLUS. Dit nieuwe platform stelt ons in staat om in de toekomst nauwkeuriger in te spelen op hun behoeften.”
Nieuwe functionaliteiten
Arvid Nieuwsma, head of product: ”We hebben bij deze ontwikkeling actief samengewerkt met onze ondernemers en onze klanten en op basis van hun feedback klantfunctionaliteiten opnieuw opgebouwd en geoptimaliseerd. Niet alleen de website en app zijn aan de voorkant vernieuwd maar ook diverse achterliggende systemen binnen onze IT-architectuur. Zo creëren wij een totaallandschap waarmee wij sneller onze technologie kunnen door ontwikkelen. Ons totaallandschap is daarbij gebaseerd op composable commerce.”
Headless en composable architectuur
Er is gekozen voor een combinatie van headless en composable architectuur, zodat er veel flexibiliteit behouden wordt in het faciliteren van klantwensen op winkelniveau. “Als wij later dit jaar bijvoorbeeld willen inzetten op bredere diversiteit in promo uitingen op winkelniveau, dan kunnen wij een applicatie simpel en snel vervangen in het landschap zonder dat wij het risico lopen op instabiliteit van de core business”, aldus Nieuwsma. PLUS is één van de eerste food-retailers in Europa die een combinatie van headless en composable architectuur volledig heeft geïmplementeerd.
Het nieuwe platform is ontwikkeld in samenwerking met een grote groep leveranciers, waaronder Product League als onze integratie partner, waarbij input van zowel ondernemers als een bèta klantengroep van grote waarde zijn geweest.
De app is gratis verkrijgbaar in Apple’s App Store en de Google Play Store.