Utrecht, 12 november 2025 – De nieuwe merkpositionering van PLUS laat zien dat we dagelijks lokaal het verschil maken door altijd dat stapje extra te zetten.
Of het nu gaat om de sponsoring van de lokale sportclub, het thuisbezorgen van de boodschappen of net dat beetje extra doen voor klanten die dat nodig hebben. Bij PLUS maken 440 winkels het verschil in hun buurt. Dit staat centraal in de nieuwe merkpositionering die vandaag met Nederland is gedeeld.
Nieuwe merkbelofte: We doen met je mee. PLUS
Henk van Harn, commercieel directeur PLUS: “In een wereld die steeds efficiënter en anoniemer wordt, groeit de behoefte om gezien te worden. De meeste supermarkten voelen inwisselbaar, maar bij PLUS voel je nog de oprechte aandacht voor elkaar. We hebben een heldere ambitie: 440 keer de meest geliefde supermarkt in de buurt zijn.”
In de nieuwe pay-off komt dit allemaal samen: We doen met je mee. PLUS

Nieuwe campagne en visuele identiteit
De nieuwe merkpositionering wordt ondersteund door een landelijke campagne met een vernieuwde visuele identiteit en een aangescherpte communicatiestijl. De campagne start deze week en is zichtbaar via televisie, radio, online, social media, instore communicatie en abri’s.
Henk van Harn: “De nieuwe campagne laat zien wat PLUS uniek maakt: de menselijke maat. Dat we een stapje extra zetten voor onze klanten. De toon is persoonlijk, opgewekt en daadkrachtig. Waardoor de communicatie dichtbij voelt en verbindt, dit past bij onze winkels die lokaal geworteld en verbonden zijn met de buurt.”
De ontwikkeling van de merkpositionering en de bijbehorende communicatiestrategie is gerealiseerd in nauwe samenwerking met INDIE, Denk Lente en The Creating Society. Deze co-creatie heeft geleid tot een onderscheidende campagne die naadloos aansluit bij de kernwaarden van PLUS en de ambities voor de toekomst.
Bekijk de nieuwe commercial hier: https://youtu.be/_eiO--Fq24Y