Je gebruikt een verouderde browser

Dit kan ervoor zorgen dat niet alles op de website eruit ziet zoals je van ons gewend bent of dat sommige functionaliteiten minder goed werken. Om onze website optimaal te kunnen benutten, adviseren wij je een andere browser te gebruiken.

Let op: je gebruikt een verouderde browser

Vernieuw je browser of sluit de browser en start deze opnieuw op.

Veelgestelde vragen digitale PLUSpunten

Veelgestelde vragen digitale PLUSpunten

1. Hoe kan ik mij aanmelden?
Download de PLUS app in de Apple App Store of de Google Play Store. Open de PLUS app en log in met je PLUS acccount (of maak een account aan indien je er nog geen hebt). Ga naar de drie stippen rechtsonder in de app en geef bij Digitale PLUSpunten aan dat je deze wilt sparen. Vervolgens scan je bij iedere transactie in de winkel de QR code in de app om digitale PLUSpunten te sparen. De QR code werkt bij alle kassa's in de winkel.  

2. Kan ik alleen meedoen met de PLUS app?
Digitaal PLUSpunten sparen is nu alleen mogelijk met de PLUS app. Daar zijn de PLUSpunten zichtbaar. Bovendien heb je de PLUS app nodig om de digitale PLUSpunten te verzilveren. In de PLUS app kun je aangeven jouw volle spaarkaarten te willen verzilveren, waarna je een unieke, eenmalige QR code kunt gebruiken om je PLUSpunten te verzilveren in de winkel. 

3. Kan ik ook nog papieren PLUSpunten blijven sparen?
Ja, je kunt papieren PLUSpunten blijven sparen.

4. Hoe snel is het saldo van de PLUSpunten bijgewerkt in de PLUS app?
Het saldo van PLUSpunten wordt direct bijgewerkt.

5. Kan ik nog geld krijgen voor (digitale)PLUSpunten?
Ja, de voorwaarden van PLUSpunten veranderen niet. Je ontvangt 6 euro voor een volle spaarkaart. Dit bedrag kan ook nog contant uitgekeerd worden.

6. Hoe moet ik mijn PLUSpunten / volle digitale spaarkaarten inwisselen?
Volle digitale spaarkaarten (met 200 digitale PLUSpunten) worden automatisch omgezet in 6 euro tegoed. In de app geef je aan als je dit tegoed wilt verzilveren en hoeveel. Je krijgt vervolgens een unieke inwissel QR code. Als deze gescand wordt bij de kassa's, wordt er verzilverd wat je hebt aangegeven. 

7. Kan ik samen met andere gezinsleden PLUSpunten sparen?
Digitale PLUSpunten kunnen samen met anderen gespaard worden door met hetzelfde account op verschillende telefoons van gezinsleden in te loggen. Op die manier kan iedereen meesparen. Bovendien kunnen gespaarde digitale PLUSpunten eenvoudig overgedragen worden aan een ander PLUS account (via een QR code). Dit kun je doen via de PLUS app.

8. Hoe kan ik PLUSpunten sparen als ik mijn telefoon ben vergeten / batterij leeg is?
Dit kan door middel van de streepjescodebon. Wanneer je geen telefoon bij je hebt en wel digitaal wil sparen, dan kun je in het zegelkeuzescherm van de zelfscan kassa's gewoon 'digitale zegels' selecteren. Wanneer er dan geen QR code gescand is, komt automatisch een pop-up in beeld met de vraag of je wilt sparen d.m.v. een streepjescodebon. Zo ja, tik dan op de [V] en de streepjescodebon komt automatisch uit de printer bij het afronden van de transactie. Sta je bij de gewone kassa, dan kun je vragen om een streepjescodebon, die je thuis met de PLUS app kunt scannen of invoeren om de digitale PLUSpunten toe te voegen aan je account.

9. Kan ik ook digitale PLUSpunten sparen als er geen internet in de winkel is?
Ja, ook als er geen internet in de winkel is (via wifi of eigen netwerk) is het mogelijk om digitaal PLUSpunten te sparen. De QR code in de app is ook beschikbaar zonder internetverbinding. 

10. Kan ik digitale PLUSpunten verzilveren als er geen internet in de winkel is?
Voor het verzilveren is er een internet verbinding nodig. Voor het verzilveren is een unieke, eenmalige QR code nodig, die gegenereerd wordt wanneer je in de PLUS app de optie voor het verzilveren van de PLUSpunten selecteert. Om deze QR code te verzilveren scan je hem bij een transactie. De QR code kan ook gescand worden zonder een transactie, bbijvoorbeeld bij de servicebalie waar het verschuldigde bedrag kan worden uitgekeerd. 

11. Hoe lang blijven (digitale) PLUSpunten geldig?
Digitale PLUSpunten hebben geen vervaltermijn, net als de papieren PLUSpunten.

12. Kan ik zien hoe ik aan mijn gespaarde digitale PLUSpunten kom?
In de PLUS app is de spaargeschiedenis zichtbaar. Daar kun je inzien hoe het spaarsaldo is opgebouwd.

13. Wat is het voordeel van digitale PLUSpunten?
Digitaal PLUSpunten sparen biedt meer gemak voor jou als klant. Als je liever geen papieren maar wel digitale zegels wilt sparen bestaat deze mogelijkheid nu. Bovendien biedt het sparen van digitale PLUSpunten voordelen wanneer je bij een zelfscankassa afrekent. Wanneer je digitaal spaart is het niet meer nodig om na het afrekenen bij een zelfscankassa papieren zegels op te halen bij de servicebalie. Ook is het voor onze kassamedewerkers niet meer nodig om papieren zegels te tellen en af te scheuren voor spaarders, wat tijd bespaart bij het afrekenen.

14. Hoe werken (digitale) PLUSpunten?
Digitale PLUSpunten worden gespaard als je je in de PLUS app aanmeldt voor digitaal PLUSpunten sparen. Bij iedere transactie scan je de QR code in de app om digitaal PLUSpunten te sparen. Na het afrekenen worden de PLUSpunten direct automatisch bijgeschreven en zijn ze zichtbaar in de app. Bij 200 digitale PLUSpunten worden deze automatisch omgezet in 6 euro tegoed. In de PLUS app geef je aan als je het digitale tegoed wilt verzilveren en hoeveel. Je krijgt dan een unieke verzilver QR code, die gescand moet worden voor het verzilveren. Dit kan alleen in de pilot winkels.  De voorwaarden van digitale PLUSpunten zijn hetzelfde als voor de papieren PLUSpunten. Bij iedere euro koop je 1 zegel bij ter waarde van 2 eurocent. Bij 200 zegels heb je een volle spaarkaart, die 6 euro waard is. De voorwaarden zijn in te zien op plus.nl.

15. Welke producten zijn uitgezonderd van (digitale) PLUSpunten?
Over het aankoopbedrag van de volgende producten kunnen geen PLUSpunten worden gekocht: tabak (rookwaren), alcohol, geneesmiddelen, zuigelingenvoeding tot 1 jaar, beltegoedkaarten, vervoersbewijzen, waardebonnen, cadeaukaarten, loten, postzegels, boeken, toegangskaarten, emballage, statiegeld en eventuele overige niet wettelijk toegestane artikelen.

16. Wat is de waarde van een digitaal PLUSpunt?
Bij iedere 1 euro aan boodschappen kun je een digitaal PLUSpunt kopen ter waarde van 2 eurocent. Een volle spaarkaart van 200 zegels is 6 euro waard, waarvan 4 euro gespaard is door jou als klant en de winkel 2 euro extra betaalt. Dit geldt ook voor papieren PLUSpunten. 

17. Hoe verzilver ik digitale PLUSpunten bij de zelf scan kassa's?
Op dit moment is het nog niet mogelijk om digitale PLUSpunten of het opgebouwde tegoed te verzilveren bij de zelfscan kassa's. Dat is wel mogelijk bij de reguliere kassa's en de servicebalie. 

18. Moet ik mij identificeren bij het verzilveren van digitale  PLUSpunten?
Wanneer je digitale tegoed van PLUSpunten wilt verzilveren geef je dit aan in de PLUS app. Vervolgens ontvang je een unieke QR code, die gescand moet worden voor het verzilveren. Dit is alleen in de pilot winkels mogelijk. De QR code is klantspecifiek, uniek en kan eenmalig gebruikt worden. Additionele identificatie is niet nodig. Door deze QR code te scannen bij de transactie wordt ook direct weer gespaard. 

19. Kan ik alleen volle 'spaarkaarten' van digitale PLUSpunten inwisselen?
Op dit moment worden volle digitale spaarkaarten (een spaarkaart met 200 digitale PLUSpunten) automatisch omgezet in 6 euro tegoed. Je kan er  voor kiezen om het tegoed niet in 1 x te laten uitkeren; dus bijvoorbeeld maar 2 euro van de gespaarde 6 euro; de overige 4 euro resteert als tegoed voor een andere keer. Of je kan het laten staan voor een andere keer. Je spaart automatisch weer voor de volgende volle spaarkaart. Wanneer je digitale PLUSpunten wilt overdragen aan een ander kun je  zelf bepalen hoeveel je er wilt overdragen.

20. Waar kan ik het privcy beleid vinden?
Het privacy beleid is te vinden op plus.nl/info-voorwaarden/privacy-statement

21. Waar kan ik de algemene voorwaarden van PLUSpunten en digitale PLUSpunten vinden?
De algemene voorwaarden van PLUSpunten zijn te vinden op plus.nl/info-voorwaarden/actie-voorwaarden/voorwaarden-pluspunten. De algemene voorwaarden voor digitale PLUSpunten zijn te vinden op plus.nl/info-algemene-voorwaarden-digitale-pluspunten. 

22. Waarom vragen jullie naar mijn geboortedatum?
Ivm de verkoop van alcohol en de wettelijke minimumleeftijd van 18 jaar hiervoor, is voor het aanmaken van een PLUS account de minimale leeftijd van 18 jaar een (wettelijke) vereiste.