1. Algemene voorwaarden PLUSpunten
1.1 Algemeen
Deze voorwaarden zijn van toepassing op het spaarsysteem ‘PLUSpunten’ (hierna te noemen: “PLUSpunten spaarsysteem”) en wordt georganiseerd door PLUS Retail B.V. (hierna te noemen: “PLUS”) gevestigd aan de Archimedeslaan 21 te Utrecht.
Deelname aan PLUSpunten spaarsysteem is alleen mogelijk vanaf 18 jaar en ouder.
Door deelname aan het PLUSpunten spaarsysteem accepteer je deze voorwaarden.
1.2 Sparen
Bij elke euro aan boodschappen kan je voor 2 eurocent een PLUSpunt kopen.
Over het aankoopbedrag van de volgende producten kunnen geen PLUSpunten worden gekocht: tabak (rookwaren), alcohol, geneesmiddelen, zuigelingenvoeding tot 1 jaar, beltegoedkaarten, vervoersbewijzen, waardebonnen, cadeaukaarten, loten, postzegels, boeken, toegangskaarten, emballage, statiegeld en eventuele overige niet wettelijk toegestane artikelen.
Het aantal PLUSpunten wordt berekend over het nettobedrag op de kassabon, na verrekening van eventuele kortingen.
Met 200 PLUSpunten is de spaarkaart vol (kosten € 4 euro). Bij papieren PLUSpunten dienen deze op 1 spaarkaart geplakt te zijn.
Een volle spaarkaart heeft een waarde van € 6,-.
Een volle spaarkaart kan je inwisselen door deze te verrekenen met je boodschappen in een PLUS winkel of door deze contant uit te laten betalen. Een PLUS winkel kan bij verzilvering van een volle spaarkaart je identiteit controleren.
Bij papieren PLUSpunten geldt dat uitsluitend een volledig ingevulde originele en onbeschadigde papieren volle spaarkaarten met daarop originele en onbeschadigde PLUSpunten kunnen worden ingewisseld bij een PLUS winkel. Ook dienen papieren volle spaarkaarten voorzien te zijn jouw volledige naam en adres* om deze te kunnen verzilveren in de PLUS winkel.
Losse PLUSpunten of spaarkaarten met minder dan 200 PLUSpunten zijn niet inwisselbaar.
Er kunnen maximaal 10 volle spaarkaarten tegelijk per dag per klant worden ingeleverd.
Zakelijke klanten zijn uitgesloten van deelname aan het PLUSpunten spaarprogramma.
1.3 Aanvullende voorwaarden digitaal PLUSpunten sparen met de PLUS app
PLUS biedt bij deelnemende PLUS winkels de mogelijkheid om digitaal PLUSpunten te sparen via de PLUS app.
De PLUS app kan worden gedownload als de mobiele smartphone voldoet aan de navolgende minimumsysteemvereisten: Android 9 of Apple iOS 9.0 of hoger, vanaf een iPhone 4s of hoger.
Sparen en/of verzilveren via digitale PLUSpunten is alleen mogelijk met een ingelogd Mijn PLUS account in de PLUS app. Via de PLUS app kan een klant zich registreren voor een Mijn PLUS account. De voorwaarden van de Mijn PLUS account zijn hier te vinden. Een klant is zelf te allen tijde verantwoordelijk dat de contactgegevens in de Mijn PLUS account actueel zijn.
In de PLUS app moet bij elke transactie toestemming worden gegeven om digitaal PLUSpunten te kunnen sparen.
Een Mijn PLUS account kan op verzoek van een klant alleen worden verwijderd als in de Mijn PLUS account geen digitale PLUSpunten meer staan. Alvorens tot verwijdering van een Mijn PLUS account over te kunnen gaan, dient een klant eerst de digitale PLUSpunten te verzilveren.
Indien een Mijn PLUS account gedurende twee jaar inactief is geweest, dan wordt het inactieve account verwijderd. Bij verwijdering van een Mijn PLUS account komen de digitale PLUSpunten te vervallen. PLUS stuurt alvorens tot verwijdering van een Mijn PLUS account over te gaan meerdere e-mails naar het geregistreerde e-mailadres welke is gekoppeld aan het Mijn PLUS account, waarmee het mogelijk is om het Mijn PLUS account te ‘heractiveren’, waarna een nieuwe periode van twee jaar begint te lopen. Een Mijn PLUS account is inactief als een klant gedurende twee jaar niet heeft ingelogd via PLUS.nl of via de PLUS app.
Het bijschrijven van de digitale PLUSpunten geschiedt door het tonen en scannen van de unieke QR code in het Mijn PLUS account aan de kassa van een deelnemende PLUS winkel.
Indien de klant zijn telefoon is vergeten kan er bij de kassa een spaarbon verstrekt worden. Met deze bon kan de klant door de streepjescode te scannen digitale PLUSpunten alsnog bijschrijven in het Mijn PLUS account in de PLUS app. Deze spaarbon blijft 12 maanden na uitgiftedatum geldig en komt daarna te vervallen. Spaarbonnen zonder uitgiftedatum vervallen op 31 december 2025.
Om digitale PLUSpunten bij te kunnen schrijven en om de nieuwe toegevoegde digitale PLUSpunten op de digitale spaarkaart te laten tonen is een internetverbinding (Wifi, 3G, 4G of 5G) nodig.
Bij het bereiken van een volle spaarkaart van digitale PLUSpunten wordt deze automatisch omgezet in een tegoed van 6 euro. Voor het inwisselen van dit digitale PLUSpunten tegoed dient de klant aan te geven hoeveel er van het tegoed verzilverd wordt. Er wordt dan een speciale QR code gegenereerd die de klant kan laten scannen bij de kassa. Het verzilveren kan alleen in de winkel en met een internetverbinding.
Indien het verzilveren van een volle digitale spaarkaart op enigerlei wijze tot vertraging aan de kassa leidt, dan heeft de PLUS winkel het recht de klant te verzoeken verzilvering op een ander moment te doen.
Het eventuele risico betreffende afgeboekte digitale spaarkaarten en/of digitale PLUSpunten ligt bij de klant. PLUS is niet gehouden digitale spaarkaarten en/of digitale PLUSpunten te vervangen.
Bij online aankopen via www.plus.nl wordt het aantal digitale PLUSpunten definitief bepaald aan de kassa in de winkel (dus niet op web of app). Daarna kunnen nog retouren worden aangenomen of producten worden geweigerd. Dat heeft dan geen effect meer op het aantal uitgekeerde zegels.
Daarnaast geldt voor online aankopen naast de uitgesloten producten - zoals beschreven onder Sparen onder artikel 2.2 - dat er ook geen digitale PLUSpunten worden berekend over correcties van eerdere bestellingen, servicekosten, klapkratten en online verpakkingsmateriaal.
PLUS is niet aansprakelijk voor: deugdelijke werking van de PLUS app, netwerk- en/of softwarestoringen van welke aard dan ook die bijvoorbeeld doch niet uitsluitend beperkte, vertraagde of verlies van digitale PLUSpunten of (verzilvering) spaarkaarten tot gevolg hebben.
PLUS zal te allen tijde de persoonsgegevens behandelen in overeenstemming met het privacy statement.
Alle intellectuele eigendomsrechten op de inhoud van de digitale spaarkaart, waaronder alle teksten, afbeeldingen, lay-out, software of overige informatie, komen toe aan PLUS.
Er zijn aparte voorwaarden met betrekking tot het downloaden van de app, de software en gebruikersvoorwaarden in de iTunes Appstore of in de Google PlayStore. Deze aparte voorwaarden zijn in te zien en dienen geaccepteerd te worden voorafgaand aan het installeren van de PLUS app.
1.4 Slotbepalingen
PLUS en/of door PLUS ingeschakelde hulppersonen zijn niet aansprakelijk voor enige schade welke voortvloeit uit of samenhangt met het PLUSpunten spaarsysteem, noch voor welke schade of letsel dan ook aan eigendommen en/of personen als gevolg van het PLUSpunten spaarsysteem tenzij deze schade het gevolg is van grove nalatigheid of opzettelijk handelen, waarvoor PLUS en/of ingeschakelde hulppersoon verantwoordelijk is.
PLUS behoudt zich het recht voor om spaarkaarten die haar frauduleus of onrechtmatig voorkomen te weigeren en/of aangifte te doen bij de politie, zonder dat de deelnemer enige aanspraak jegens PLUS kan doen gelden. PLUS behoudt zich tevens het recht voor om bij een vermoeden van fraude of misbruik van een Mijn PLUS account te blokkeren en de PLUSpunten bij een Mijn PLUS account ongeldig te verklaren.
PLUS behoudt zich het recht voor te allen tijde zonder opgaaf van redenen het PLUSpunten spaarsysteem stop te zetten en/of de voorwaarden te wijzigen. Bij beëindiging kan er door de deelnemer geen aanspraak op enige (schade)vergoeding worden gemaakt.
In de gevallen waarin deze voorwaarden niet voorzien, zal een besluit worden genomen door PLUS waar deelnemer zich aan dient te houden.
PLUS is niet aansprakelijk voor eventuele typ-, druk- of zetfouten.
Op het PLUSpunten spaarsysteem is Nederlands recht van toepassing. Eventuele geschillen voortvloeiende uit de voorwaarden of het PLUSpunten spaarsysteem dienen te worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Nederland.
Contact
Eventuele vragen, klachten of opmerkingen rond het PLUSpunten spaarsysteem kunnen schriftelijkgesteld worden via www.plus.nl of via mail consumentenservice@plus.nl of telefonisch naar nummer 0800-222 444 3 (gratis) van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 19.00 uur. En op zaterdag van 08.00 uur tot 16.00 uur.
*De gegevens die je invult gebruiken we alleen voor controle en worden niet openbaar gemaakt of gebruikt voor commerciële doeleinden. De gegevens worden na de controle direct vernietigd.
Aldus opgemaakt te Utrecht, 26 november 2024