1. Home/
  2. Voorwaarden
  3. /Herroepingsrecht

INFORMATIEBLAD met de praktische uitwerking van het herroepingsrecht

Download het Herroepingsformulier

Kan ik geleverde boodschappen terug (laten) brengen?

U heeft het recht om bepaalde producten binnen een termijn van 14 dagen terug te (laten) brengen bij uw PLUS supermarkt waar u de bestelling heeft gedaan. U krijgt uw geld binnen 14 dagen terug.

Hoe werkt het terug (laten) brengen van boodschappen?

Op www.plus.nl vindt u het standaard herroepingsformulier. U kunt dit formulier gebruiken om aan te geven welke producten u terug wilt (laten) brengen. U kunt uw boodschappen ook terug (laten) brengen door uw kassabon of factuur te tonen bij uw PLUS supermarkt.

De gemakkelijkste manier om te retourneren is het meegeven van de boodschappen aan uw PLUS supermarkt wanneer uw eerst volgende bestelling wordt afgeleverd. Dit kan alleen als uw volgende bestelling binnen 14 dagen en bij dezelfde PLUS supermarkt wordt gedaan.

Als u niet van plan bent om binnen 14 dagen een nieuwe bestelling te doen, kunt u aan uw PLUS supermarkt vragen de retourproducten op te halen of u kunt de retourproducten bij uw PLUS supermarkt afgeven. De kosten voor u zijn in het eerste geval dan wel hoger (zie hieronder).

Wat zijn de kosten voor het terug (laten) brengen van boodschappen?

Als u alle bestelde boodschappen teruggeeft, dan krijgt u de volledige bezorgkosten voor die bestelling terug. Als u maar een gedeelte van de bestelling teruggeeft, dan kan uw PLUS supermarkt besluiten om slechts een evenredig gedeelte van de bezorgkosten te vergoeden.

Indien u de goederen niet bij een volgende bestelling binnen 14 dagen bij dezelfde PLUS supermarkt kunt meegeven, kunt u een afspraak maken om de retourproducten te laten ophalen of u kunt de retourproducten bij uw PLUS supermarkt afgeven. Wanneer de goederen moeten worden opgehaald door uw PLUS supermarkt, kost dit €15,- per keer. Dit zijn de werkelijke kosten voor het ophalen en terugbrengen van de producten.

Welke boodschappen kan ik niet terug (laten) brengen?

  • U kunt alleen producten retourneren die onbeschadigd en in originele staat zijn.
  • Daarnaast kunnen bepaalde bij wet genoemde categorieën producten niet worden geretourneerd.

Het gaat hierbij om:

  • volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn (zoals een taart op maat);
  • producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben*;
  • producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne;
  • producten waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
  • producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere zaken;
  • kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van een overeenkomst voor de geregelde levering van dergelijke publicaties;

*Houdbaarheid

Producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben zij onder meer: versartikelen, zoals onder andere groente, fruit, brood en gebak, alsmede alle gekoelde en diepgevroren artikelen.

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze consumentenservice. Op nummer 0800 - 222 444 3 (gratis) zitten we voor u klaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot en met 19.00 uur en op zaterdagn van 08.00 uur tot en met 16.00 uur. U kunt ook terecht op onze website: www.plus.nl.