Sparen met de app
1. Hoe meld ik mij aan voor sparen met de app?
Download de PLUS app in de Apple App Store of de Google Play Store.
Open de PLUS app en log in met je PLUS account (of maak een account aan als je er nog geen hebt).
Nieuwe klant? In het scherm dat nu tevoorschijn komt kun je aangeven of je wilt sparen met de app. Vul daarna je gegevens in. Bestaande klant? In het scherm 'Spaaroverzicht' kun je aangeven of je digitaal wilt sparen (start met sparen). Vul daarna je gegevens in.
Verifieer je e-mailadres met de code die naar je e-mailadres is gestuurd. Vul deze code in de app in. Geen code ontvangen? Controleer eerst je spam- of ongewenste e-mailmap. Zorg er ook voor dat je op een plek bent met een goede internet- en/of WiFi-verbinding.
Ga akkoord met de privacyverklaring en klik op ‘Ik spaar mee!’.
Scan jouw QR-code bij de (zelfscan)kassa en je spaarzegels en PLUSpunten worden automatisch toegevoegd.
Bestel je online? Geef dan bij het afrekenen aan dat je digitaal spaart. Zodra jouw bestelling is verwerkt, worden de digitale spaarzegels en/of PLUSpunten toegevoegd aan je account.
2. Wat kun je sparen met de PLUS app? Via de PLUS app is het mogelijk om digitaal PLUSpunten en spaarzegels te sparen. Een aantal keer per jaar zijn er verschillende spaaracties waar je met spaarzegels spaart voor spaarproducten. Voor sommige spaaracties kun je ook spaarzegels sparen met de app. Weten met welke spaaractie je spaarzegels via de app kunt sparen? Lees de actievoorwaarden van de betreffende spaaractie in de app of op de website.
3. Hoe spaar ik voor digitale PLUSpunten of spaarzegels in de winkel? Scan bij het afrekenen de QR-code uit de PLUS app. De QR-code vind je rechtsboven in het beginscherm. Je zegels worden vervolgens automatisch bijgeschreven in de app.
4. Waarom kan ik bij de zelfscan-kassa alleen digitaal sparen? Digitaal sparen met de app is makkelijker en duurzamer. Zo heb je geen gedoe meer met losse zegels, kun je direct zien hoeveel je gespaard hebt en heb je je spaarkaart altijd bij de hand. Ook kun je met het hele gezin sparen op één account! We begrijpen dat sommige mensen het nog steeds fijn vinden om met fysieke zegels te sparen. Daarom hebben we besloten om deze verandering alleen door te voeren bij de zelfscan-kassa’s. De fysieke zegels blijven beschikbaar bij de reguliere kassa's en bij online bestellingen. 5. Hoe spaar ik voor digitale PLUSpunten of spaarzegels via een online bestelling? Zodra je een online bestelling plaatst, via de app of op website, kun je tijdens het afrekenen aangeven dat je digitale PLUSpunten of spaarzegels spaart voor een spaaractie. Je zegels worden vervolgens automatisch bijgeschreven in de app. Is het de eerste keer dat je een online bestelling plaatst, via deskstop, en meespaart voor PLUSpunten of spaarzegels? Dan krijg je eenmalig een spaarbon bij je bestelling waarmee je de QR-code kunt scannen om de zegels in je PLUS app te krijgen. Dit doe je door de Verzilver QR-code te gebruiken in de PLUS app. Dit is enkel nodig bij de eerste online desktop bestelling. Bij de volgende bestellingen worden de zegels automatisch in de app bijgeschreven, nadat je hebt aangegeven zegels te sparen.
6. Hoe kan ik mijn digitale zegels weggeven? Je kan je digitale spaarzegels weggeven via de PLUS app door de 'Sparen met de app' QR-code te scannen van degene aan wie je de zegels wilt weggeven.
Open in de PLUS app de 'Sparen met de app' ingang.
Klik op de spaaractie ingang.
Klik rechtsboven op de drie puntjes en vervolgens op 'Zegels weggeven'.
Geef aan hoeveel zegels je wilt weggeven.
Er opent een scanfunctie. Hiermee scan je de 'scan en spaar mee' QR-code van degene aan wie je de zegels weggeeft. Je vindt deze QR-code rechtsboven op het beginscherm.
Vervolgens ontvangt diegene de digitale zegels in de app. Het is niet mogelijk om PLUSpunten weg te geven.
7. Hoe kan ik samen sparen voor spaarzegels en PLUSpunten? Samen digitaal sparen kan door het weggeven van zegels of als jullie allemaal zijn ingelogd met dezelfde inloggegevens. Zorg ervoor dat iedereen op hetzelfde account is ingelogd. Daarvoor kan iedereen zijn eigen telefoon of ander device gebruiken. Spaart iedereen op dit moment apart en wil je de gespaarde punten bundelen? Dat kan eenvoudig door de 'Zegels weggeven' functie in de app. Digitale PLUSpunten kunnen alleen worden verzilverd met het telefoonnummer dat is geregistreerd in je Mijn PLUS account. Dit is omdat je een verificatiecode via SMS ontvangt op het geregistreerde telefoonnummer om de verzilvering te bevestigen.
Het is niet mogelijk om PLUSpunten weg te geven.
8. Kan ik ook digitale zegels sparen als ik mijn mobiel ben vergeten of niet bij de PLUS app kan? Ja, dit kan met de spaarbon. Sta je bij de zelfscan? Als er door middel van een pop-up scherm wordt gevraagd om je QR-code te scannen, heb je ook de mogelijkheid om op de knop spaarbon te drukken. De aparte spaarbon komt automatisch uit de printer bij het afronden van de transactie. Sta je bij de gewone kassa? Je kunt dan vragen om een spaarbon. De spaarbon kun je thuis met de PLUS app scannen of invoeren om de digitale PLUSpunten en spaarzegels toe te voegen aan je account.
9. Kan ik PLUSpunten en spaarzegels sparen als er geen internet in de winkel is? Ja, ook als er geen internet in de winkel is (via wifi of eigen netwerk) is het mogelijk om digitaal PLUSpunten en spaarzegels te sparen. Heb je even geen verbinding? Vraag dan bij het afrekenen om een spaarbon of klik op deze optie bij de zelfscan. Je krijgt dan een aparte spaarbon met een streepjescode. Daarmee kan je op een later moment de punten alsnog toevoegen aan de spaarkaart in de app.
10. Hoe kan ik met de spaarbon mijn zegels toevoegen aan de PLUS app? De scanfunctie om de spaarbon te scannen vind je onder 'Sparen met de app' in de PLUS app. Rechtsboven (3 puntjes) onder opties staat 'Spaarbon scannen'. Hiermee kun je je verkregen spaarbon scannen om je PLUSpunten of spaarzegels digitaal in te laden.
11. Welke QR-code heb ik nodig bij het verzilveren van mijn PLUSpunten of spaarzegels? Kaart vol? Voor het verzilveren van je PLUSpunten of spaarzegels heb je een unieke Verzilver QR-code nodig. Deze Verzilver QR-code maak je aan in de PLUS app. Dit is een andere QR-code dan waarmee je de zegels spaart. Zo maak je deze aan:
Open de PLUS app.
Open de 'Sparen met de app' ingang.
Indien je een volle kaart hebt, staat onderaan je spaaroverzicht pagina de knop verzilveren.
Klik op deze knop. Verzilver je PLUSpunten? Dan ontvang je nu een verificatiecode per SMS. Vul deze in en maak vervolgens je unieke Verzilver QR-code aan. Geen code ontvangen? Controleer of je mobiele telefoonnummer correct is ingesteld in je MijnPLUS-account. Zorg er ook voor dat je op een plek bent met een goede internet- en/of WiFi-verbinding.
Scan deze code bij het verzilveren van je volle PLUSpunten kaart(en) of spaaractie bij de zelfscan of reguliere kassa.
12. Wat is het voordeel van digitale zegels? Digitaal PLUSpunten en spaarzegels sparen biedt meer gemak voor jou als klant. Je hebt altijd je zegels bij de hand en hebt geen gedoe meer met losse zegels! Spaar je bij de zelfscan? Dan hoef je na het afrekenen niet meer naar de servicebalie te gaan om papieren zegels op te halen, dat scheelt tijd. Bovendien is sparen met de app milieuvriendelijker omdat er geen papier verspild wordt. Ook hoeven onze kassamedewerkers geen papieren zegels meer te tellen en af te scheuren voor spaarders, wat tijd bespaart bij het afrekenen.
13. Kan ik ook verzilveren bij de zelfscankassa? Ja. De waarde van je volle PLUSpunten kaarten kun je verrekenen met je boodschappen. Spaaracties kunnen ook verzilverd worden bij de zelfscankassa. Je spaart het product en scant vervolgens de aangemaakte verzilver QR-code.
14. Kan ik digitale PLUSpunten en spaarzegels verzilveren als er geen internet in de winkel is? Nee, voor het verzilveren van PLUSpunten en spaarzegels heb je een internetverbinding nodig. De unieke, eenmalige QR-code (verzilvercode) die je krijgt wanneer je je PLUSpunten of spaaractiezegels verzilverd, wordt aangemaakt in de PLUS app. Deze verzilvercode scan je vervolgens bij het afrekenen.
15. Hoe snel is het saldo van de spaarzegels & PLUSpunten bijgewerkt in de PLUS app? Het saldo van de PLUSpunten en spaarzegels wordt direct bijgewerkt.
16. Ik heb na het scannen mijn zegels niet ontvangen, hoe kan dat? Had je op dat moment misschien slecht bereik? Of was je niet verbonden met het wifi? Het duurt dan even voordat de zegels na de transactie zichtbaar zijn in de app.
17. Mijn zegels zijn opeens verdwenen in de PLUS app, hoe kan dat? Het kan zijn dat je ongemerkt bent uitgelogd of dat je ingelogd bent met een ander e-mailadres.
18. Kan ik zien hoe ik aan mijn gespaarde spaarzegels & PLUSpunten kom? In de PLUS app is de spaargeschiedenis zichtbaar. Daar kun je zien hoe het spaarsaldo is opgebouwd.
19. Waarom vragen jullie naar mijn geboortedatum? Omdat de wettelijke minimumleeftijd voor het kopen van alcohol 18 jaar is. Voor het aanmaken van een PLUS account is de minimale leeftijd van 18 jaar een (wettelijke) vereiste. Omdat de verkoop van alcohol alleen toegestaan is aan personen die ouder zijn dan 18 jaar. Daarom moet je minimaal 18 jaar zijn voor het aanmaken van een PLUS account. Deelname aan PLUSpunten is alleen mogelijk vanaf 18 jaar.
20. Hoe verifieer ik mijn e-mailadres? Zodra je een nieuw account aanmaakt in de PLUS app, word je verzocht om je e-mailadres te verifiëren. Je ontvangt een unieke code in je mail die je vervolgens in de app invult. Daarna is je e-mailadres geverifieerd. Heb je al een account en is je e-mailadres nog niet geverifieerd? Dan zie je een pop-up in de PLUS app om je e-mailadres alsnog te verifiëren. Klik hierop en volg de stappen. Let op! Bij het verzilveren van je spaarpunten moet je e-mailadres geverifieerd zijn.
21. Hoe verzilver ik PLUSpunten met een SMS-code? In de app ga je naar je volle spaarkaarten en klik je op 'verzilveren'. Selecteer nu wat je wil verzilveren en hoeveel. Zodra je op 'volgende' klikt, wordt er een unieke code per SMS naar je verzonden. Vul deze in in de app en klik op 'verzilveren'. Geen code ontvangen? Controleer of je mobiele telefoonnummer correct is ingesteld in je MijnPLUS-account. Zorg er ook voor dat je op een plek bent met een goede internet- en/of WiFi-verbinding. Je unieke verzilver QR-code is nu aangemaakt. Scan deze bij de kassa.
22. Waarom krijg ik soms gratis zegels extra bij sparen met de PLUS app? We streven ernaar om samen met onze klanten, medewerkers en leveranciers de wereld steeds wat duurzamer te maken. Het sparen met de app draagt daaraan bij, omdat er dan minder zegels en spaarkaarten gedrukt hoeven worden. Daarnaast helpt het om digitaal in contact met klanten te blijven. Dat kan in de toekomst ook schelen in drukwerk van bijvoorbeeld folders. Daarom investeren we op deze manier in het gebruik van de app voor spaarcampagnes.
23. Kan ik ook papieren PLUSpunten en spaarzegels blijven sparen? Bij de reguliere kassa en online bestellingen heb je de mogelijkheid om papieren zegels te sparen. Bij de zelfscan kassa spaar je enkel digitaal met de PLUS app.
24. Waarom is het vanaf 1 juli niet meer mogelijk om papieren zegels te sparen bij de zelfscan? PLUS maakt stappen om meer digitaal te worden. Wij willen het je zo makkelijk mogelijk maken. Sparen met de PLUS app is makkelijker én sneller. Geen gedoe met losse zegels, je hebt je spaarkaart altijd bij de hand en ziet direct je spaarsaldo. Ook kun je gemakkelijk zegels met iemand delen of samen sparen op één account. Wanneer je digitale zegels met de app spaart, is het niet meer nodig om na het afrekenen papieren zegels op te halen bij de servicebalie. Bovendien is sparen met de app een stuk duurzamer omdat er geen papier verloren gaat.
Digitale PLUSpunten
1. Hoe werkt sparen voor digitale PLUSpunten? Bij iedere transactie scan je de QR-code in de app. Na het afrekenen worden de PLUSpunten direct automatisch bijgeschreven en zijn ze zichtbaar in de app. Bij 200 PLUSpunten worden deze automatisch omgezet in 6 euro tegoed. In de PLUS app geef je aan of je het digitale tegoed wilt verzilveren en hoeveel. Vervolgens ontvang je een unieke code per SMS. Vul deze in in de app en klik op 'verzilveren'. Geen code ontvangen? Controleer of je mobiele telefoonnummer correct is ingesteld in je MijnPLUS-account. Zorg er ook voor dat je op een plek bent met een goede internet- en/of WiFi-verbinding. Je krijgt dan een unieke verzilver QR-code die je scant bij het afrekenen. De voorwaarden van digitale PLUSpunten zijn hetzelfde als voor de papieren PLUSpunten. Bij iedere euro koop je 1 zegel bij ter waarde van 2 eurocent. Bij 200 zegels heb je een volle spaarkaart, die 6 euro waard is. De voorwaarden vind je op plus.nl. (https://www.plus.nl/info-algemene-voorwaarden-digitale-pluspunten)
2. Hoe kan ik mijn volle PLUSpunten spaarkaarten verzilveren in de winkel? In de app geef je aan wanneer je dit tegoed (volle spaarkaarten) wilt verzilveren en hoeveel. Vervolgens ontvang je een unieke code per SMS. Vul deze in in de app en klik op 'verzilveren'. Geen code ontvangen? Controleer of je mobiele telefoonnummer correct is ingesteld in je MijnPLUS-account. Zorg er ook voor dat je op een plek bent met een goede internet- en/of WiFi-verbinding. Je krijgt vervolgens een unieke inwisselbare Verzilver QR-code. Als je deze laat scannen bij de kassa’s, wordt er verzilverd wat je wilt uitgeven. Let op: je kunt maximaal 10 volle spaarkaarten tegelijk inleveren. Je kunt ervoor kiezen om de gespaarde PLUSpunten uit te laten betalen in geld of je boodschappen ermee afrekenen.
3. Hoe verzilver ik mijn volle PLUSpunten spaarkaarten bij de zelfscankassa's? Tijdens het afrekenen bij de zelfscankassa kun je je volle spaarkaarten verzilveren. Je dient hiervoor in de app aan te geven dat je je volle kaart wilt verzilveren. Je krijgt een unieke Verzilver QR-code. Je maakt de verzilver QR-code aan onder 'Sparen met de app' / spaaroverzicht in de PLUS app. Rechtsboven (3 puntjes) onder 'opties' staat de QR-code verzilveren. Of je gaat naar je PLUSpunten ingang waar, onderaan de pagina, de verzilverknop staat. Vervolgens ontvang je een unieke code per SMS. Vul deze in in de app en klik op 'verzilveren'. Geen code ontvangen? Controleer of je mobiele telefoonnummer correct is ingesteld in je MijnPLUS-account. Zorg er ook voor dat je op een plek bent met een goede internet- en/of WiFi-verbinding. Vervolgens scan je de QR-code en wordt het bedrag van de PLUSpunten afgetrokken van je aankoopbedrag. Je kunt bij de zelfscankassa alleen je kaarten verzilveren als het bedrag van de boodschappen hoger is dan het bedrag wat je laat verzilveren.
4. Hoe verzilver ik mijn volle PLUSpunten spaarkaarten bij mijn online bestelling? Op dit moment is het nog niet mogelijk om (digitale) PLUSpunten of het opgebouwde tegoed te verzilveren bij een online bestelling.
5. Hoe kan ik mijn digitale PLUSpunten weggeven? Op dit moment is het niet mogelijk om digitale PLUSpunten weg te geven.
6. Kan ik alleen volle 'spaarkaarten' van PLUSpunten inwisselen? Ja, je kunt alleen volle PLUSpunten spaarkaarten inwisselen. Als je meerdere spaarkaarten vol hebt kan je ervoor kiezen om het tegoed niet in één keer te laten uitkeren; bijvoorbeeld maar 2 euro van de gespaarde 6 euro; de overige 4 euro bewaar je als tegoed voor een andere keer. Je spaart automatisch weer voor de volgende volle spaarkaart. Wanneer je digitale PLUSpunten wilt overdragen aan een ander kun je zelf bepalen hoeveel je er wilt overdragen.
7. Hoelang blijven PLUSpunten geldig? Papieren PLUSpunten hebben geen vervaltermijn. Hieronder vallen ook de oude PLUSpunten zegels (witte zegels met PLUSlogo).
Digitale PLUSpunten komen te vervallen zodra een Mijn PLUS account gedurende twee jaar inactief is geweest. In dit geval wordt het account verwijderd en zullen de digitale PLUSpunten komen te vervallen. PLUS stuurt alvorens tot verwijdering van een Mijn PLUS account over te gaan meerdere e-mails naar het geregistreerde e-mailadres welke is gekoppeld aan het Mijn PLUS account, waarmee het mogelijk is om het Mijn PLUS account te ‘heractiveren’, waarna een nieuwe periode van twee jaar begint te lopen. Een Mijn PLUS account is inactief als een klant gedurende twee jaar niet heeft ingelogd via PLUS.nl of via de PLUS app.
8. Welke producten zijn uitgezonderd van PLUSpunten? Over het aankoopbedrag van de volgende producten kunnen geen PLUSpunten worden gekocht: tabak (rookwaren), alcohol, geneesmiddelen, zuigelingenvoeding tot 1 jaar, beltegoedkaarten, vervoersbewijzen, waardebonnen, cadeaukaarten, loten, postzegels, boeken, toegangskaarten, emballage, statiegeld en eventuele overige niet wettelijk toegestane artikelen.
9. Wat is de waarde van een PLUSpunt? Bij iedere 1 euro aan boodschappen kun je een digitaal PLUSpunt kopen ter waarde van 2 eurocent. Een volle spaarkaart van 200 zegels is 6 euro waard, waarvan 4 euro gespaard is door jou als klant en de winkel 2 euro extra betaalt. Dit geldt voor zowel digitale als papieren PLUSpunten.
10. Moet ik mij identificeren bij het verzilveren van digitale PLUSpunten? Deelname aan PLUSpunten is alleen mogelijk vanaf 18 jaar. PLUS behoudt zich het recht voor om je identiteit te controleren.
11. Waar kan ik de algemene voorwaarden van PLUSpunten en digitale PLUSpunten vinden? De algemene voorwaarden van (digitale) PLUSpunten vind je op plus.nl/info-voorwaarden/actie-voorwaarden/voorwaarden-pluspunten.
12. Waar kan ik het privacybeleid vinden? Het privacybeleid vind je op plus.nl/info-voorwaarden/privacy-statement.
13. Kan ik mijn PLUSpunten omzetten van fysiek naar digitaal? Ja, papieren PLUSpunten zegels kunnen omgezet worden naar digitale zegels. Dit is enkel mogelijk voor losse PLUSpunten, die nog niet geplakt zijn in een spaarboekje, met een limiet van 199 PLUSpunten. Geef bij de servicebalie bij jouw PLUS aan dat je de papieren zegels wilt omruilen voor digitale spaarzegels. Lever de papieren zegels in bij de PLUS medewerker. De PLUS medewerker zal daarna vragen om je QR-code te scannen bij de kassa of zal je een speciale spaarbon bon meegeven.