Ga naar hoofdinhoud
  • Voor 23:55 besteld, morgen in huis*
  • Meer dan 1300 Laagblijvers
  • PLUS Express: over 2 uur op jouw adres
  • Folder
  • Klantenservice
0.00
0
0
Menu
Producten
Aanbiedingen
BBQ assortiment
Aardappelen, groente, fruit
Verse kant-en-klaarmaaltijden
Vlees, kip, vis, vega
Kaas, vleeswaren, tapas
Zuivel, eieren, boter
Brood, gebak, bakproducten
Ontbijtgranen, broodbeleg, tussendoor
Frisdrank, sappen, koffie, thee
Wijn, bier, sterke drank
Pasta, rijst, internationale keuken
Soepen, conserven, sauzen, smaakmakers
Snoep, koek, chocolade, chips, noten
Diepvries
Baby, drogisterij
Bewuste voeding
Huishouden
Koken, non-food, service
Huisdier
Aanbiedingen
Recepten
Goed eten
InspiratiePLUS magazine
Spaaracties
Zakelijk
Winkels
Meer
Goed eten
InspiratieWijnkiezerPLUS magazine
SpaaractiesZakelijkWinkelsTaartenshopBloemenshopWijnshopBoodschappenlijstjes
Kies jouw winkel

PLUS beleid op gezonde voeding

Duurzaamheid
PLUS algemeen.

Goed Eten is gezond eten. PLUS vindt het belangrijk om gezonde voeding te stimuleren. Als supermarkt willen we onze klanten helpen een gezondere leefstijl te ontwikkelen. Daarom zetten we ons in om de bewustere, verantwoorde en gezondere keuze makkelijker te maken. Dat doen we door ons assortiment continu te verbeteren en onze klanten te informeren over gezondere keuzes.

Supermarkten zijn de belangrijkste plek voor consumenten om eten en drinken te kopen. Vanuit deze positie wil PLUS bijdragen aan een gezonder eet- en drinkpatroon en het haar klanten zo makkelijk mogelijk maken om een gezonde levensstijl te ontwikkelen. In Nederland geldt de Schijf van Vijf als richtlijn voor gezonde voeding. Die gebruiken we bij PLUS ook als uitgangspunt. Vanuit de overheid en de supermarktbranche is volop aandacht voor onderwerpen als alcohol, tabak en de samenstelling van producten, denk aan suiker-, vezel-, zout- en vetgehaltes. Daar waar wetgeving van kracht is volgen we die bij PLUS. Daarnaast gaat het bij gezonde voeding ook over de rol van marketing, waarbij in het bijzonder aandacht is voor kindermarketing. Ook daar hebben we onze eigen aanpak voor ontwikkeld. Voor informatievoorziening omtrent productsamenstelling is landelijk de NutriScore geïntroduceerd en staat deze bij PLUS huismerkproducten steeds vaker op de verpakking.

Met het assortiment dat PLUS verkoopt hebben we invloed op de gezondheid van onze klanten. Het gaat hierbij niet alleen om de samenstelling van assortiment, zeker ook over de promotie van gezonde en ongezondere voeding. Denk hierbij aan instrumenten zoals prijsprikkels en zichtbaarheid. Om gezonde voeding te stimuleren hebben wij onszelf ambities en doelstellingen rondom gezonde voeding opgelegd.

Ambitie

PLUS zet zich in voor gezondere voeding, door het aanbieden en promoten van een gezond(er) assortiment.

Doelstellingen

  • In 2030 behoort 50% van het volume verkochte producten per productgroep, indien door de CBL-werkgroep als haalbaar vastgesteld, tot de ‘beste categorie’ en maximaal, 10% tot de ‘slechtste categorie’ zoals gedefinieerd door de Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV).

  • In 2023 zijn we gestart om een goede database aan te leggen waarin we van al onze producten aan kunnen geven of ze al dan niet in de Schijf van Vijf passen en hoe de verkopen van deze producten verlopen. Hierdoor kunnen we over 2025 aangeven wat het totaal aandeel Schijf van Vijf producten bij PLUS is. Dit gaan we rapporteren in ons verslag over 2025.

  • Ons doel is om het aandeel producten uit de Schijf van Vijf in omzet jaarlijks harder te laten groeien dan de omzetgroei. - Voor kinderen hebben we op gepaste momenten, zoals rond Sinterklaas, avondvierdaagse en back to school altijd aanbiedingen en extra promoties op producten uit de Schijf van Vijf.

  • We voorzien al onze huismerkproducten binnen drie jaar van het Nutri-Score logo op de verpakking.

  • In 2024 definiëren we samen met (kennis)partners een ‘gezond assortiment’ en onderzoeken we welke (extra) stappen PLUS kan zetten om gezonde voeding te promoten en formuleren we hier een passende doelstelling op.

Subdoelstellingen

  • In 2030 behoort 50% van het volume verkochte producten per productgroep tot de beste categorie en maximaal, 10% tot de slechtste categorie zoals gedefinieerd door de Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV): - In 2030 staat minstens 50% van het volume verkochte producten op trede 1 qua zout, suiker, verzadigd vet en/of vezelgehalte en max 10% op trede 4. - Per productgroep staat 2030 minstens 50% van de huismerkproducten op trede 1 qua zout, suiker, verzadigd vet en/of vezelgehalte en max 10% op trede 4.

  • Vanaf 2024 worden binnen drie jaar alle huismerkverpakkingen voorzien van een NutriScore logo¹ . In 2024 heeft minimaal 30% van de huismerkproducten een Nutri-Score¹. In 2025 minimaal 60%.

  • We zien een jaarlijkse omzetgroei van producten uit de Schijf van Vijf. - Het aantal producten per productgroep dat valt binnen de Schijf van Vijf neemt elk jaar toe.

Beleid

Kindermarketing

PLUS vindt dat de promotie van ongezonde voeding kan bijdragen aan overgewicht en wil kinderen hiertegen beschermen. Daarom communiceren we sinds 2016 geen branded characters op verpakkingen van ongezondere huismerkproducten. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om getekende figuurtjes, dingen of dieren met een gezichtje of woorden als ‘kids’ of ‘kinder’. We stimuleren om leveranciers van A-merken om dezelfde stappen te nemen. Helaas is dit nog niet altijd het geval. We presenteren verpakkingen van A-merken die nog voorzien zijn van kindermarketing niet meer op ooghoogte van kinderen. Hierdoor worden ze minder verleid en zullen zij naar onze overtuiging minder om deze producten vragen. PLUS sluit zich aan bij de oproep van het CBL dat ervoor pleit dat de overheid een verbod op kindermarketing op producten die door de World Health Organization (WHO) als ‘minder gezond’ worden aangeduid, in de wetgeving opneemt. Voor meer informatie zie de Doorrekening Nationaal Preventieakkoord: supermarkten volop bezig met uitvoering – CBL. Om het eten van groenten en fruit voor kinderen makkelijk te maken is er in de meeste winkels voor kinderen gratis fruit, zoals een mandarijn of een kleine appel en/of snackgroente beschikbaar.

Het informeren van klanten door middel van de Vezel- en Suikermeter en Nutri-scores

Keuzehulpen

Door gezonde producten goed zichtbaar in het schap én op onze website te zetten, willen we het voor onze klanten makkelijker maken om gezonder te kiezen. Ook keuzehulpen op de schappen in de winkel helpen daarbij. Met onze suikermeter bij de frisdranken maken we het voor onze klanten een stuk eenvoudiger om een bewustere keuze te maken. Op de schapkaarten bij de broodafdeling geven we met een vezelmeter aan hoeveel vezels het brood bevat. Daarnaast stimuleren we klanten gezonder te koken met gezonde recepten en inspiratie op onze website. De afgelopen jaren hebben we gezien dat er een afname is in de verkoop van frisdranken met suiker ten gunste van water en waters met een smaakje.

Nutri-Score

Sinds 1 januari 2024 voert de overheid het voedselkeuzelogo Nutri-Score in. Dit helpt consumenten eenvoudiger te kiezen voor producten met een betere samenstelling. NutriScore laat zien of het product een betere keuze is in vergelijking met dezelfde soort producten, in dezelfde categorie. Producten krijgen punten op basis van de voedingswaarden en de gebruikte ingrediënten. Een product krijgt een betere score door voedingsstoffen zoals vezels, eiwitten en het bevatten van groente en fruit, peulvruchten en noten. En een slechtere score door voedingstoffen zoals suiker, verzadigd vet, zout en het leveren van een hoog energiegehalte (kcal). Daarmee draagt het logo bij aan het verminderen van overgewicht, omdat het producenten aanmoedigt om de samenstelling van producten te verbeteren. Op basis van de totaalscore krijgt een product een NutriScore A, B, C, D of E toegekend. De berekening van Nutri-Score is gebaseerd op een onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek. De overheid speelt een belangrijke rol in de voorlichting hierover.

PLUS is een groot voorstander van de invoering van het voedselkeuzelogo. We zijn klaar voor de verdere introductie van Nutri-Score. Met verschillende pilots bereidden we ons in 2022 al voor op de komst ervan; we werkten al met het logo op onder andere gemaksmaaltijden Uit de Keuken van PLUS, op elektronische schaplabels in de winkel en op onze website. Omdat het algoritme is aangepast beoordelen we al onze 4.800 huismerkproducten opnieuw om te bepalen welke Nutri-Score het product krijgt. Ons streven is om binnen twee jaar tijd, indien van toepassing, ons huismerkassortiment te voorzien van een Nutri-score. Op dit moment heeft 21% van de PLUS huismerkproducten een Nutri-Score op de verpakking. Om onze klanten extra te informeren en te inspireren hebben we het artikel Makkelijk een betere keuze met Nutri-Score gepubliceerd op onze website.

Productsamenstelling

Nationale Aanpak Productverbetering (NAVP)

Naast het voedselkeuzelogo Nutri-Score, startte de overheid in 2022 met de Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV). Doel is om fabrikanten te stimuleren hun producten te verbeteren. Het gaat om producten waar zout of suiker aan toegevoegd is, of waarin de hoeveelheid verzadigd vet verlaagd kan worden. In samenwerking met onze inkooporganisatie Superunie neemt PLUS het voortouw om met leveranciers en fabrikanten producten verder te verbeteren. Binnen een bepaalde Nutri-Score is er immers ruimte voor verbetering, ook al zorgt het niet direct voor een verandering in score. In 2023 hebben we samen met onze leveranciers de receptuur van 42 huismerkproducten in samenstelling verbeterd volgens de Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV). In 2020 hebben we veel van onze frisdranken en siropen verbeterd. In 2021 introduceerden we Korenlanders koolhydraat verlaagd brood, dat dankzij een nieuw recept 45% minder koolhydraten en met extra tarwevezels, eiwitten, zaden en pitten bevat.

Daarnaast wordt bij iedere tender de productsamenstelling en marktontwikkelingen onder de loep genomen door Superunie of de afdeling Commercie. De productsamenstelling is onderwerp van gesprek met leveranciers.

Met betrekking op NAPV is in CBL verband afgesproken om de komende tijd aan de slag te gaan met:

  • Zuiveldranken (yoghurt, kwark en vla): bevatten maximaal 9,4 g suiker in 2026 en maximaal 7,8g in 2030 conform trede 1.

  • Chocolademelk, doel: trede 1.

  • Plantaardige dranken: voldoen in 2023 aan de NAPV-doelstelling.

  • Inventarisatie of vleesvervangers in 2027 aan de NAPV-doelstelling kunnen voldoen.

  • Inventarisatie van de mogelijkheden om de productgroepen noedelgerechten, aardappelgerechten en rijstgerechten aan de NAPV-doelstelling te laten voldoen.

  • Samen met een partner onderzoeken of zout en verzadigd vet in vlees gereduceerd kunnen worden.

  • Samen met leveranciers inventariseren welke mogelijkheden er zijn binnen de categorie brood(vervangers) en ontbijtgranen.

Promotie en Laagblijvers

PLUS geeft blijvend aandacht aan gezonde voeding in haar folders, op de website en in de winkels. Een van onze speerpunten zijn Laagblijvers op groenten en fruit. Zo bestaat ons Laagblijvers assortiment uit veel groente en fruitproducten. Om de aankoop hiervan te stimuleren introduceerden we begin 2019 PLUS Laagblijvers. Groente en fruit het hele jaar blijvend scherp geprijsd. Deze producten met vaste, lage prijs zijn te herkennen aan het paarse Laagblijvers logo in de winkel en online. Op dit moment heeft PLUS meer dan 1.300 Laagblijvers op groente, fruit en vegetarische producten in het assortiment.

Om gezonde voeding extra te stimuleren hanteren we de volgende richtlijnen voor het opstellen van onze folder:

  • Gezonde producten (passend in de Schijf van Vijf) vindbaar in onze folder.

  • Pick en mix aanbiedingen op onze verspakketten, snackgroenten en fruit.

  • Het aanbieden van vegetarische alternatieven naast de vleesproducten op dezelfde pagina in de folder. • NIX 18 logo afgebeeld bij alcoholische dranken.

  • Energiedrankjes staan niet op de voorpagina van onze folder.

  • Bij frisdranken/ ijsjes/ chips enzovoorts beelden we de meest gezonde variant bijvoorbeeld suikervrij prominenter.

Ook onze kassa’s richten wij gezonder in door meer suikervrije snoepjes en water bij de kassa te plaatsen en het assortiment Non-Food bij de kassa uit te breiden naar 50%.

PLUS is eerder dit jaar gestart met een pilot om in een aantal winkels het schap met vers vlees en vleesvervangers anders in te richten. Deze test is gebaseerd op consumentenonderzoek en past bij de huidige trend van meer gemak en meer variatie in vlees en vleesvervangers. We nemen de inzichten hiervan mee om het vlees- en vegaschap voor de toekomst in te richten. We delen het vleesschap in op basis van het gebruik van de productsoort. En niet meer op diersoort (varken, kip, rund), zoals nu gebruikelijk is bij vrijwel alle Nederlandse supermarkten. Gehakt bij gehakt en worst bij worst dus. Vleesvervangers liggen daarom niet meer in een apart schap. Ze worden geïntegreerd in het vleesschap. Centraal staan een plantaardiger en gezonder eetpatroon. PLUS wil hiermee inzicht krijgen of de nieuwe schapindeling consumenten verleidt om vaker te kiezen voor een alternatief voor vlees.

Alcohol en tabak

PLUS verkoopt alcohol en tabak volgens de huidige wet- en regelgeving die hiervoor bestaat.

NIX 18

Alcoholhoudende dranken en tabak kunnen met name voor jongeren een gezondheidsrisico vormen. PLUS verkoopt conform de geldende wet- en regelgeving geen alcoholhoudende dranken en tabak aan jongeren onder de 18 jaar. We vragen aan klanten onder de 25 jaar naar legitimatie wanneer zij alcoholhoudende dranken of tabak kopen om zeker te weten dat een klant oud genoeg is. In 2024 willen we de consumptie van alcoholvrije wijnen en bieren stimuleren ten koste van de varianten met alcohol. PLUS heeft een zeer ruim aanbod van alcoholvrije bieren en wijnen. Deze promoten we regelmatig, zowel via schapinformatie als in de folder. Tijdens het jaarlijkse wijn festival krijgen de alcoholvrije varianten extra aandacht.

Een rookvrije generatie

Met het Nationaal Preventieakkoord wil de overheid samen met andere organisaties toe naar een rookvrije generatie in 2040. Onderdeel van dit akkoord is het verbod op de verkoop van rookwaren op afstand sinds 1 juli 2023. Om aan deze wetgeving te voldoen zijn de rookwaren van onze website en app verwijderd. PLUS klanten kunnen deze artikelen niet meer online bij PLUS bestellen. In 2023 is bovendien de weg naar het tabaksverbod per 1 juli 2024 verder ingezet. Vanaf dat moment verkopen we geen rookwaren in onze supermarkten.

Schijf van Vijf

De Schijf van Vijf van het Voedingscentrum helpt consumenten om gezonder én duurzamer te eten. Denk aan verse groenten, fruit, volkoren graanproducten, aardappelen, peulvruchten, ongezouten noten en meer plantaardige producten. PLUS vindt het belangrijk klanten te bewegen naar een gezonder eetpatroon waarbij producten uit de Schijf van Vijf leidend zijn. Daarom brengen we ons assortiment in kaart volgens de Schijf van Vijf. Hiermee werken we toe naar een hogere omzetgroei van producten uit de Schijf van Vijf. We willen consumenten inspireren om te koken met producten uit de Schijf van Vijf.

Om onze klanten extra te informeren en te inspireren hebben we het artikel Schijf van Vijf gepubliceerd op onze website en staat er regelmatig informatie over de Schijf van Vijf in ons magazine.

Inspireren

Receptinspiratie en kennis delen

Receptinspiratie en kennis delen Goed Eten, daar houden we van. Met die boodschap willen we onze klanten inspireren om de gezondere keuze te maken bij het doen van hun dagelijkse boodschappen. Dat doen we uiteraard met receptinspiratie in ons magazine en op onze website. Daarnaast delen we verhalen over de herkomst van onze producten. Dit komt tot uiting op de winkelvloer, in de folder en in onze nieuwsbrieven aan klanten. Afgelopen jaar inspireerden we onze klanten bijvoorbeeld met Goed eten is een Goede keuze. We stimuleren klanten om vaker voor plantaardig te kiezen. Naast het afbeelden van een dierlijk product in onze weekfolder, communiceren we daarnaast altijd een vegetarisch product. Op het schap dragen zogenoemde snap-ons (markering rondom elektronische schaplabels) bij aan het bevorderen van de voedselroutine richting plantaardig. De markeringen zijn donkergroen, met het woord vegan erop of lichtgroen met het woord vegetarisch erop. Opvallend geplaats zodat klanten de plantaardige producten goed kunnen vinden.

Gezond eten is soms lastig. Om onze klanten hierbij te helpen hebben we het artikel Zo belangrijk zijn de juiste voedingsstoffen gepubliceerd.

Verspakketten

Met onze verspakketten helpen we klanten om makkelijk en gevarieerd te eten. Zo zetten zij makkelijk een gerecht met verse groenten op tafel. Het assortiment wisselt regelmatig, zodat we klanten blijven verleiden en inspireren met meer groenten te koken. Elk verspakket voor een avondmaaltijd of soep bevat meer dan 150 gram groente per persoon. Daarnaast kunnen onze verspakketten altijd vegetarisch bereid worden; er staat een vegatip op de voorkant van de verpakking. Afgelopen jaar breiden we ons assortiment met 37 nieuwe verspakketten uit. Zo is er bij PLUS elke week keuze uit 42 verschillende soorten verspakketten. Ook maakten we de verspakketten afgelopen jaar extra betaalbaar door een ‘Kies en mix’-voordeel; twee verspakketten voor 8 euro. Zo zorgen we ervoor dat de gezondere keuze makkelijker én bereikbaar is voor iedereen.

Energiedranken

Energiedrankjes passen volgens het Voedingscentrum niet in de Schijf van Vijf. Het algemene advies is om de inname van energiedrank te beperken. Vanwege de cafeïne wordt energiedrank voor jonge kinderen (onder de 13 jaar) door het Voedingscentrum afgeraden. Voor kinderen ouder dan 13 jaar geldt dat tot 1 blikje energiedrank per dag veilig gedronken zou kunnen worden. PLUS ondersteunt deze aanbevelingen. Zolang er geen wettelijke en/of branchebrede afspraken zijn over de verkoop van energiedrankjes hanteert PLUS haar eigen policy:

  • Energiedrankjes zijn niet verkrijgbaar onder het huismerk.

  • PLUS biedt naar de winkels kleinere verpakkingen aan, max. 500 ml.

  • Op het schap bij de energiedrankjes bevindt zich de suikermeter voor frisdranken, zodat klanten direct zien welke drankjes meer en minder suiker bevatten. Deze suikermeter wordt steeds meer vervangen door het nieuwe voedselkeuzelogo Nutri-Score. Nutri-Score is reeds vermeld op het elektronische schaplabel.

  • We adviseren onze ondernemers om aan scholieren maar één blikje per keer te verkopen.

  • We geven een gebruiksadvies: niet aanbevolen voor <18 en zwangere vrouwen.

  • Energiedrankjes staan niet op de voorpagina van onze folder.

  • Wij stimuleren de verkoop van suikervrije en cafeïnevrije varianten energiedrankjes; deze beelden we af bij promoties.

  • Een aanbieding op energiedrankjes is alleen op een enkel los blikje van toepassing. We hebben geen aanbiedingen op zogenaamde multibuys op trays.

  • Wij juichen wettelijke maatregelen voor de verkoop van energiedrankjes aan jongeren toe. Zodra er een leeftijdsgrens is vastgesteld informeren we al onze klanten, medewerkers en ondernemers hierover.

PLUS en Stichting Thuisgekookt

Goed eten voor de hele buurt. PLUS en Stichting Thuisgekookt bundelen hun krachten om goed eten toegankelijk te maken voor de hele buurt. Het gezamenlijke doel van PLUS en Stichting Thuisgekookt is om ervoor te zorgen dat iedereen in de buurt kan genieten van een verse, warme maaltijd én sociaal contact. Bij PLUS houden we van goed eten. Als lokaal betrokken supermarkt vinden we het belangrijk dat iedereen goed kan eten. Soms is dat lastig. Bijvoorbeeld door leeftijd, gezondheid of de financiële situatie. Daarom steunt PLUS Stichting Thuisgekookt. Zij brengen mensen die niet voor zichzelf kunnen koken in contact met een buurtgenoot die met liefde een extra portie voor hen bereidt.

Wijzig moment
Producten niet beschikbaar
Helaas is dit product niet beschikbaar bij . Het wordt verwijderd uit je winkelwagentje. Kies een alternatief product of selecteer een andere supermarkt om dit product te bestellen.
Niet beschikbare product in geselecteerde winkel:
Andere winkel kiezen
Producten toevoegen
Je hebt nog producten in je winkelwagen. Je kunt deze producten toevoegen aan de bestelling die je gaat wijzigen.
Niet toevoegen

PLUS Nieuwsbrief

De beste aanbiedingen, acties, inspiratie en persoonlijke aanbevelingen gem. 2x per week in je inbox
Bedankt voor je aanmelding! Je ontvangt nu een e-mail om je aanmelding te bevestigen. Niet ontvangen? Check je spamfolder.

Download de gratis app

PLUS

Over PLUS
Goed eten. Daar houden we van.
Duurzaamheid
Beste Wijnafdeling
Persinformatie
Nieuwsberichten
Distributiecentrum Oss
Affiliate programma
Magazine
Folder
PLUS Retail Media
Werken bij PLUS

Online Bestellen

Online bestellen
PLUS app
Gratis bezorging of ophalen
Zakelijk bestellen
PLUS Express
Sparen met de app
Taartenshop
Bloemenshop
Wijnshop

Consumentenservice

Veelgestelde vragen
Contact
Retourneren

Services

PLUS cadeaukaart
PLUS kortingscodes

Acties

Everyday Luxury Badtextiel
Dagje uit
Laagblijvers
PLUSpunten
Kiekeboebox

PLUS

Over PLUS
Goed eten. Daar houden we van.
Duurzaamheid
Beste Wijnafdeling
Persinformatie
Nieuwsberichten
Distributiecentrum Oss
Affiliate programma
Magazine
Folder
PLUS Retail Media
Werken bij PLUS

Consumentenservice

Veelgestelde vragen
Contact
Retourneren

Services

PLUS cadeaukaart
PLUS kortingscodes

Online Bestellen

Online bestellen
PLUS app
Gratis bezorging of ophalen
Zakelijk bestellen
PLUS Express
Sparen met de app
Taartenshop
Bloemenshop
Wijnshop

Acties

Everyday Luxury Badtextiel
Dagje uit
Laagblijvers
PLUSpunten
Kiekeboebox
Over PLUS
Goed eten. Daar houden we van.
Duurzaamheid
Beste Wijnafdeling
Persinformatie
Nieuwsberichten
Distributiecentrum Oss
Affiliate programma
Magazine
Folder
PLUS Retail Media
Werken bij PLUS
Online bestellen
PLUS app
Gratis bezorging of ophalen
Zakelijk bestellen
PLUS Express
Sparen met de app
Taartenshop
Bloemenshop
Wijnshop
Veelgestelde vragen
Contact
Retourneren
PLUS cadeaukaart
PLUS kortingscodes
Everyday Luxury Badtextiel
Dagje uit
Laagblijvers
PLUSpunten
Kiekeboebox
Algemene voorwaarden
Privacy statement
Actievoorwaarden
Cookie informatie

De cookies van PLUS

Wij gebruiken cookies en vergelijkbare technologieën, zodat wij en derden jouw gedrag op onze website(s), maar ook daarbuiten kunnen volgen, ook wanneer je doorklikt vanuit onze e-mails en nieuwsbrieven. Verder kunnen wij versleutelde persoonsgegevens delen (zoals een e-mailadres en aankoopgegevens) met derde partijen zoals onze advertentiepartners om je gepersonaliseerde advertenties te laten zien op onze website(s), maar ook daarbuiten. Ook kunnen wij jouw gegevens gebruiken om analyses uit te voeren zoals het meten van de effectiviteit van onze advertenties. Als je alle cookies accepteert, dan ga je akkoord dat wij jouw gegevens (versleuteld) kunnen delen met derden. Via cookievoorkeuren kun je ook zelf instellen welke cookies we plaatsen en je toestemming wijzigen of intrekken. Lees meer in ons cookiebeleid en privacy statement.
Zelf instellen