1. PLUS/
  2. Over PLUS
  3. /Nieuwsberichten
  4. /PLUS meest verantwoorde supermarkt 2015

PLUS meest verantwoorde supermarkt 2015

PLUS sleept de eerste prijs in de wacht in het Duurzaamheidsonderzoek van GfK in opdracht van Foodmagazine. Met een gemiddelde score van 7,47 op zes onderzochte criteria – waaronder lokale betrokkenheid en duurzame handel – neemt de supermarktketen de hoogste positie op de ranglijst in. PLUS stijgt hiermee van een derde plaats in 2014 (gemiddelde rapportcijfer: 7,33) naar de eerste plaats in 2015. Het onderzoek naar de maatschappelijke verantwoordelijkheid van supermarkten werd gedaan onder 5.100 leden van het GfK ConsumerScan Panel.
Meest verantwoorde supermarkt 2015





Reden voor de toekenning van de MVO-award aan PLUS is onder andere de grote lokale betrokkenheid van de supermarkten. Ook toonde PLUS het afgelopen jaar een positieve groei op de criteria milieuvriendelijke maatregelen, werkplezier van de medewerkers en de mate waarin consumenten zich op hun gemak voelen in de winkel.

Eric Leebeek, commercieel directeur en voorzitter van het Greenteam bij PLUS: “We zijn ontzettend trots op deze onderscheiding. Het feit dat consumenten ons een hoge score geven op MVO-gebied is een kroon op ons werk en dat van de PLUS ondernemers en hun medewerkers. Ons verantwoord-beleid wordt bepaald door het Greenteam, een intern projectteam, dat voortgang monitort en zorgt voor een goede uitvoering. Zo creëren we aansprekende assortimenten en initiatieven voor onze klanten, de directe omgeving van de supermarkt en het milieu. Een selectie is terug te zien in ons recent gepubliceerde Verantwoord en sociaal jaarverslag 2014. We hebben afgelopen jaar veel bereikt en deze award is een bevestiging dat de klant dit merkt en waardeert.”

Verantwoord
Bij PLUS staan vier merkwaarden centraal: Aandacht, Kwaliteit, Lokaal en Verantwoord. De gehele organisatie zet zich in om aan deze merkwaarden een goede invulling te geven. De merkwaarde Verantwoord kent bij PLUS vier speerpunten, namelijk: gezondheid en vitaliteit, mens en maatschappij, een beter milieu en verantwoorde herkomst van producten.

Ook in 2015 heeft PLUS de ambitie om nog meer stappen te zetten op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Zo streeft de keten naar tien procent minder restafval in de winkels, een groei van het totale verantwoord-assortiment met tenminste zes procent en een forse groei van de omzet van vleesproducten voorzien van het Beter Leven keurmerk.

PLUS-website-webshop:/Contentpaginas/Over PLUS/Persinformatie/Persberichten/PLUS-Verantwoord2.JPG
Op de foto, van links naar rechts: Joop Holla van GfK, commercieel directeur Eric Leebeek, marketingmanager Marco Maatman en unitmanager Sepha Smit.