Je gebruikt een verouderde browser

Dit kan ervoor zorgen dat niet alles op de website eruit ziet zoals je van ons gewend bent of dat sommige functionaliteiten minder goed werken. Om onze website optimaal te kunnen benutten, adviseren wij je een andere browser te gebruiken.

Let op: je gebruikt een verouderde browser

Vernieuw je browser of sluit de browser en start deze opnieuw op.

Veelgestelde vragen Sparen met de app (PLUSpunten & spaarzegels)

Veelgestelde vragen Sparen met de app (PLUSpunten & spaarzegels)

Sparen met de app

1. Hoe meld ik mij aan voor sparen met de app?

  1. Download de PLUS app in de Apple App Store of de Google Play Store.
  2. Open de PLUS app en log in met je PLUS account (of maak een account aan als je er nog geen hebt).
  3. Nieuwe klant? In het scherm dat nu tevoorschijn komt kun je aangeven of je wilt sparen met de app. Vul daarna je gegevens in. Bestaande klant? In het scherm 'Spaaroverzicht' kun je aangeven of je digitaal wilt sparen (start met sparen). Vul daarna je gegevens in.
  4. Ga akkoord met de privacyverklaring en klik op ‘Ik spaar mee!’. Klik vervolgens op de drie stippen rechtsonder en ga naar ‘Voorkeuren en meldingen’.
  5. Zet het schuifje 'Digitaal sparen' op groen onder ‘Voorkeuren en meldingen’.
  6. Scan jouw QR-code bij de (zelfscan)kassa en je spaarzegels en PLUSpunten worden automatisch toegevoegd.
  7. Bestel je online? Geef dan bij het afrekenen aan dat je digitaal spaart. Zodra jouw bestelling is verwerkt, worden de digitale spaarzegels en/of PLUSpunten toegevoegd aan je account.

2. Wat kun je sparen met de PLUS app?
Via de PLUS app is het mogelijk om digitaal PLUSpunten en spaarzegels te sparen. Een aantal keer per jaar zijn er verschillende spaaracties waar je met spaarzegels spaart voor spaarproducten. Voor sommige spaaracties kun je ook spaarzegels sparen met de app. Weten met welke spaaractie je spaarzegels via de app kunt sparen? Lees de actievoorwaarden van de betreffende spaaractie in de app of op de website.

3. Hoe spaar ik voor digitale PLUSpunten of spaarzegels in de winkel?
Scan bij het afrekenen de QR-code in de PLUS app. De QR-code vind je boven in het beginscherm. Je zegels worden vervolgens automatisch bijgeschreven in de app.

4. Hoe spaar ik voor digitale PLUSpunten of spaarzegels via een online bestelling?
Zodra je een online bestelling plaatst, via de app of op website, kun je tijdens het afrekenen aangeven dat je digitale PLUSpunten of spaarzegels spaart voor een spaaractie. Je zegels worden vervolgens automatisch bijgeschreven in de app.

Is het de eerste keer dat je een online bestelling plaatst, via deskstop, en meespaart voor PLUSpunten of spaarzegels? Dan krijg je eenmalig een spaarbon bij je bestelling waarmee je de QR-code kunt scannen om de zegels in je PLUS app te krijgen. Dit doe je door de Verzilver QR-code te gebruiken in de PLUS app. Dit is enkel nodig bij de eerste online desktop bestelling. Bij de volgende bestellingen worden de zegels automatisch in de app bijgeschreven, nadat je hebt aangegeven zegels te sparen.

5. Hoe kan ik mijn digitale zegels weggeven?
Je kan je digitale PLUSpunten of spaarzegels weggeven via de PLUS app door de 'Sparen met de app' QR-code te scannen van degene aan wie je de zegels wilt weggeven.

  1. Open in de PLUS app de 'Sparen met de app' / spaaracties ingang.
  2. Klik rechtsboven op de drie puntjes en vervolgens op 'Zegels weggeven'.
  3. Geef aan welke zegels, en hoeveel zegels, je wilt weggeven.
  4. Er opent een scanfunctie. Hiermee scan je de 'scan en spaar mee' QR-code van degene aan wie je de zegels weggeeft. Je vindt deze QR-code rechtboven op het beginscherm.
  5. Vervolgens ontvangt diegene de digitale zegels op de app.

6. Hoe kan ik samen sparen voor spaarzegels en PLUSpunten?
Samen digitaal sparen kan door het weggeven van zegels of als jullie allemaal zijn ingelogd met dezelfde inloggegevens. Zorg ervoor dat iedereen op hetzelfde account is ingelogd. Daarvoor kan iedereen zijn eigen telefoon of ander device gebruiken. Spaart iedereen op dit moment apart en wil je de gespaarde punten bundelen? Dat kan eenvoudig door de 'Zegels weggeven' functie in de app.

7. Hoe kan ik PLUSpunten en spaarzegels sparen als ik mijn telefoon ben vergeten/batterij leeg is in de winkel?
Dit kan met de spaarbon. Als je geen telefoon bij je hebt en wel digitaal wil sparen, dan kun je in het zegelkeuzescherm van de zelfscankassa 'digitale zegels' selecteren. Als er geen QR-code wordt gescand, komt automatisch een pop-up in beeld met de vraag of je wilt sparen d.m.v. een spaarbon. Zo ja, tik dan op de [V] en de aparte spaarbon komt automatisch uit de printer bij het afronden van de transactie. Sta je bij de gewone kassa, dan kun je vragen om een spaarbon, die je thuis met de PLUS app kunt scannen of invoeren om de digitale PLUSpunten en spaarzegels toe te voegen aan je account.

8. Kan ik PLUSpunten en spaarzegels sparen als er geen internet in de winkel is?
Ja, ook als er geen internet in de winkel is (via wifi of eigen netwerk) is het mogelijk om digitaal PLUSpunten en spaarzegels te sparen. Heb je even geen verbinding? Vraag dan bij het afrekenen een spaarbon aan. Je krijgt dan een aparte spaarbon met een streepjescode daarmee kan je op een later moment de punten alsnog toevoegen aan de spaarkaart in de app.

9. Hoe kan ik met de spaarbon mijn PLUSpunten en spaarzegels toevoegen aan de PLUS app?
De scanfunctie om de spaarbon te scannen vind je onder 'Sparen met de app' in de PLUS app. Rechtsboven (3 puntjes) onder opties staat 'Zegels toevoegen van spaarbon'. Hiermee kun je je verkregen spaarbon scannen om je PLUSpunten of spaarzegels digitaal in te laden.

10. Welke QR-code heb ik nodig bij het verzilveren van mijn PLUSpunten of spaarzegels?
Kaart vol? Voor het verzilveren van je PLUSpunten of spaarzegels heb je een unieke QR-code(verzilvercode) nodig die je aanmaakt in de PLUS app. Dit is een andere QR-code dan waarmee je de zegels spaart. Open je 'Sparen met de app' ingang / spaaroverzicht. Rechtsboven (3 puntjes) onder 'opties' staat: QR-code verzilveren. Of je gaat naar je PLUSpunten of spaaractie ingang waar onderaan de pagina de knop verzilveren staat, indien je volle kaarten hebt. Maak vervolgens je QR-code aan en scan deze code bij het verzilveren van je volle PLUSpunten kaart(en).

11. Kan ik digitale PLUSpunten en spaarzegels verzilveren als er geen internet in de winkel is?
Nee, voor het verzilveren van PLUSpunten en spaarzegels heb je een internetverbinding nodig. De unieke, eenmalige QR-code (verzilvercode) die je krijgt wanneer je je PLUSpunten of spaaractiezegels verzilverd, wordt aangemaakt in de PLUS app. Deze verzilvercode scan je vervolgens bij het afrekenen.

12. Hoe snel is het saldo van de spaarzegels & PLUSpunten bijgewerkt in de PLUS app?
Het saldo van de PLUSpunten en spaarzegels wordt direct bijgewerkt.

13. Ik heb na het scannen mijn zegels niet ontvangen, hoe kan dat?
Had je op dat moment misschien slecht bereik? Of was je niet verbonden met het wifi? Het duurt dan even voordat de zegels na de transactie zichtbaar zijn in de app.

14. Mijn zegels zijn opeens verdwenen in de PLUS app, hoe kan dat?
Het kan zijn dat je ongemerkt bent uitgelogd of dat je ingelogd bent met een ander e-mailadres.

15. Kan ik ook papieren PLUSpunten en spaarzegels blijven sparen?
Ja, je kunt papieren PLUSpunten en spaarzegels blijven sparen.

16. Kan ik zien hoe ik aan mijn gespaarde spaarzegels & PLUSpunten kom?
In de PLUS app is de spaargeschiedenis zichtbaar. Daar kun je zien hoe het spaarsaldo is opgebouwd.

17. Waarom vragen jullie naar mijn geboortedatum?
Omdat de wettelijke minimumleeftijd voor het kopen van alcohol en tabak 18 jaar is. Voor het aanmaken van een PLUS account is de minimale leeftijd van 18 jaar een (wettelijke) vereiste. Omdat de verkoop van alcohol en tabaksproducten alleen toegestaan is aan personen die ouder zijn dan 18 jaar. Daarom moet je minimaal 18 jaar zijn voor het aanmaken van een PLUS account.

18. Wat is het voordeel van digitale PLUSpunten en spaarzegels?
Digitaal PLUSpunten en spaarzegels sparen biedt meer gemak voor jou als klant. Bijvoorbeeld als je liever geen papieren maar wel digitale zegels wilt sparen. Wanneer je met de app is het niet meer nodig om na het afrekenen bij een (zelfscan)kassa papieren zegels op te halen bij de servicebalie. Bovendien is sparen met de app een stuk duurzamer omdat er geen papier verloren gaat. Ook is het voor onze kassamedewerkers niet meer nodig om papieren zegels te tellen en af te scheuren voor spaarders, wat tijd bespaart bij het afrekenen.

19. Waarom wordt er in de winkel alsnog gevraagd of ik mijn zegels digitaal spaar, terwijl ik mijn zegels spaar met de app?
In de PLUS app geef je onder 'Voorkeuren en meldingen' aan of je spaart met de app. Staat het schuifje 'Sparen met de app' uit? Dan zal er altijd gevraagd worden of je de zegels digitaal of op papier spaart. Staat het schuifje aan (groen)? Dan geeft het systeem automatisch door aan de kassamedewerker of je je zegels spaart met de app.

20. Waarom krijg ik gratis zegels extra bij sparen met de PLUS app?
We streven ernaar om samen met onze klanten, medewerkers en leveranciers de wereld steeds wat duurzamer te maken. Het sparen met de app draagt daaraan bij, omdat er dan minder zegels en spaarkaarten gedrukt hoeven worden. Daarnaast helpt het om digitaal in contact met klanten te blijven. Dat kan in de toekomst ook schelen in drukwerk van bijvoorbeeld folders. Daarom investeren we op deze manier in het gebruik van de app voor spaarcampagnes.

Digitale PLUSpunten

1. Hoe werkt sparen voor digitale PLUSpunten?
Bij iedere transactie scan je de QR-code in de app. Na het afrekenen worden de PLUSpunten direct automatisch bijgeschreven en zijn ze zichtbaar in de app. Bij 200 PLUSpunten worden deze automatisch omgezet in 6 euro tegoed. In de PLUS app geef je aan of je het digitale tegoed wilt verzilveren en hoeveel. Je krijgt dan een unieke verzilver QR-code die je scant bij het afrekenen. De voorwaarden van digitale PLUSpunten zijn hetzelfde als voor de papieren PLUSpunten. Bij iedere euro koop je 1 zegel bij ter waarde van 2 eurocent. Bij 200 zegels heb je een volle spaarkaart, die 6 euro waard is. De voorwaarden vind je op plus.nl.  (https://www.plus.nl/info-algemene-voorwaarden-digitale-pluspunten)

2. Hoe kan ik mijn volle PLUSpunten spaarkaarten verzilveren in de winkel?
Volle spaarkaarten (met 200 PLUSpunten) worden automatisch omgezet in 6 euro tegoed. In de app geef je aan wanneer je dit tegoed wilt verzilveren en hoeveel. Je krijgt vervolgens een unieke inwissel QR-code. Als je deze laat scannen bij de kassa’s, wordt er verzilverd wat je wilt uitgeven. Let op: je kunt maximaal 10 volle spaarkaarten tegelijk inleveren. Je kunt ervoor kiezen om de gespaarde PLUSpunten uit te laten betalen in geld of je boodschappen ermee afrekenen. Bij de zelfscankassa kan je de waarde van de spaarkaart laten uitbetalen tot het bedrag van je boodschappen.

3. Hoe verzilver ik mijn volle PLUSpunten spaarkaarten bij de zelfscankassa's?
Tijdens het afrekenen bij de zelfscankassa kun je je volle spaarkaarten verzilveren. Je dient hiervoor in de app aan te geven dat je je volle kaart wilt verzilveren. Je krijgt een unieke Verzilver QR-code. Je maakt de verzilver QR-code aan onder 'Sparen met de app' / spaaroverzicht in de PLUS app. Rechtsboven (3 puntjes) onder 'opties' staat de QR-code verzilveren. Of je gaat naar je PLUSpunten ingang waar, onderaan de pagina, de verzilverknop staat. Vervolgens scan je de QR-code en wordt het bedrag van de PLUSpunten afgetrokken van je aankoopbedrag. Je kunt bij de zelfscankassa alleen je kaarten verzilveren als het bedrag van de boodschappen hoger is dan het bedrag wat je laat verzilveren.

4. Hoe verzilver ik mijn volle PLUSpunten spaarkaarten bij mijn online bestelling?
Op dit moment is het nog niet mogelijk om (digitale) PLUSpunten of het opgebouwde tegoed te verzilveren bij een online bestelling.

5. Kan ik alleen volle 'spaarkaarten' van PLUSpunten inwisselen?
Ja, je kunt alleen volle PLUSpunten spaarkaarten inwisselen. Als je meerdere spaarkaarten vol hebt kan je ervoor kiezen om het tegoed niet in één keer te laten uitkeren; bijvoorbeeld maar 2 euro van de gespaarde 6 euro; de overige 4 euro bewaar je als tegoed voor een andere keer. Je spaart automatisch weer voor de volgende volle spaarkaart. Wanneer je digitale PLUSpunten wilt overdragen aan een ander kun je zelf bepalen hoeveel je er wilt overdragen.

6. Hoelang blijven PLUSpunten geldig?
Digitale PLUSpunten en papieren PLUSpunten hebben geen vervaltermijn.

7. Welke producten zijn uitgezonderd van PLUSpunten?
Over het aankoopbedrag van de volgende producten kunnen geen PLUSpunten worden gekocht: tabak (rookwaren), alcohol, geneesmiddelen, zuigelingenvoeding tot 1 jaar, beltegoedkaarten, vervoersbewijzen, waardebonnen, cadeaukaarten, loten, postzegels, boeken, toegangskaarten, emballage, statiegeld en eventuele overige niet wettelijk toegestane artikelen.

8. Wat is de waarde van een PLUSpunt?
Bij iedere 1 euro aan boodschappen kun je een digitaal PLUSpunt kopen ter waarde van 2 eurocent. Een volle spaarkaart van 200 zegels is 6 euro waard, waarvan 4 euro gespaard is door jou als klant en de winkel 2 euro extra betaalt. Dit geldt voor zowel digitale als papieren PLUSpunten.

9. Moet ik mij identificeren bij het verzilveren van digitale PLUSpunten?
Nee, dat is niet nodig. Binnen de PLUS app verzilver je eenvoudig je gespaarde PLUSpunten. Je ontvangt dan een unieke QR-code. Deze QR-code is klantspecifiek, uniek en kan je eenmalig gebruiken. Additionele identificatie is niet nodig. Door deze QR-code te scannen bij de transactie wordt ook direct weer gespaard.

10. Waar kan ik de algemene voorwaarden van PLUSpunten en digitale PLUSpunten vinden?
De algemene voorwaarden van PLUSpunten vind je op plus.nl/info-voorwaarden/actie-voorwaarden/voorwaarden-pluspunten. De algemene voorwaarden voor digitale PLUSpunten vind je op plus.nl/info-algemene-voorwaarden-digitale-pluspunten.

11. Waar kan ik het privacybeleid vinden?
Het privacybeleid vind je op plus.nl/info-voorwaarden/privacy-statement.

12. Kan ik mijn PLUSpunten omzetten van fysiek naar digitaal?
Ja, papieren PLUSpunten zegels kunnen omgezet worden naar digitale zegels. Dit is enkel mogelijk voor losse PLUSpunten, die nog niet geplakt zijn in een spaarboekje, met een limiet van 199 PLUSpunten. Geef bij de servicebalie bij jouw PLUS aan dat je de papieren zegels wilt omruilen voor digitale spaarzegels. Lever de papieren zegels in bij de PLUS medewerker. De PLUS medewerker zal daarna vragen om je QR-code te scannen bij de kassa of zal je een speciale spaarbon bon meegeven.