14 april: nationale ‘Breng Je Tupperware Terug Naar Je Ouders’-dag

10-04-2019

PLUS roept op: vershouddozen terug naar de rechtmatige eigenaar

Utrecht, 10 april 2019 – Je herkent het vast, dat ene laatje of kastje in de keuken waarin je talloze vershouddozen bewaart. Een deel daarvan is waarschijnlijk ooit meegegeven of ‘geleend’ van je ouders, maar nooit teruggebracht. Dat kan kloppen: ruim zeven op de tien (72%) uitwonende jongeren krijgen na een bezoekje aan hun ouders wel eens eten mee. En van al het Tupperware dat zij in de kast hebben staan, is een kwart (25%) eigenlijk niet van henzelf. Dit blijkt uit onderzoek van PanelWizard in opdracht van PLUS onder ruim 1.000 Nederlanders tussen de 16 en 30 jaar. Daarom roept supermarktketen PLUS zondag 14 april uit tot nationale ‘Breng Je Tupperware Terug Naar Je Ouders’-dag. Die dag gaan de vershouddozen terug naar de rechtmatige eigenaar.

Ouders maken het graag makkelijk
Vier op de tien uitwonende jongeren (41%) krijgen minimaal een keer per maand eten mee na een bezoekje aan hun ouders of verzorgers. Bij uitwonende studenten komt dit vaker voor dan uitwonende jongeren die niet meer studeren: de helft (51%) van de studenten krijgt iedere maand wel een keer eten mee, tegenover een derde (34%) van de niet-studenten. De reden? Ouders en verzorgers willen het vooral makkelijk maken voor hun kroost (85%), hebben medelijden met het besteedbare budget (27%) of geven het mee in de hoop dat er eens wat gezonds gegeten wordt (16%). Veel ouders en verzorgers geven hun kinderen dan ook wel eens verse ingrediënten mee (62%) waarmee zij vervolgens zelf een lekkere maaltijd kunnen bereiden. De meest gangbare manier om dit eten mee te geven, is in Tupperware (84%).

Achterin de keukenkast
Maar wat gebeurt er met het Tupperware nadat de inhoud is opgegeten? Het belandt vaak ergens achterin het keukenkastje: de helft van de jongeren (50%) vergeet wel eens de geleende dozen terug naar huis te brengen. Bijna een kwart (23%) moet toegeven dat het zo nu en dan voorkomt dat de vershouddozen niet teruggegeven worden, maar voor eigen gebruik worden gehouden en 12 procent zegt ze zelfs af en toe kwijt te raken. Tweederde van de jongeren wacht wel eens tot hun ouders of verzorgers bij hen op bezoek komen en geeft het Tupperware dan weer mee terug (68%).

#Brengzeterug
Voor dat opsparen en niet terugbrengen van Tupperware heeft PLUS een oplossing bedacht. De supermarktketen roept zondag 14 april uit tot nationale ‘Breng Je Tupperware Terug Naar Je Ouders’-dag. Dé dag om alle ouders eens te bedanken voor al dat lekkers en gezonds dat ze door het jaar hebben meegegeven en meteen alle dozen die in keukenkastjes staan opgestapeld terug te brengen.

Sparen voor Tupperware
PLUS roept deze nationale dag in het leven in het kader van de aanstaande Tupperware-spaaractie in haar winkels. Vanaf zondag 21 april sparen klanten namelijk voor producten van Tupperware waarin vers eten nog langer vers blijft. Bij elke tien euro aan boodschappen ontvangt de consument een spaarzegel en bij 35 zegels is de spaarkaart vol. Bij het inleveren van de spaarkaart en een bijbetaling krijgt de consument tot wel 87% korting op één van de zes verschillende Tupperware producten. Één van de Tupperware-producten is zelfs gratis. De spaaractie loopt van zondag 21 april t/m zaterdag 27 juli. Meer informatie is te vinden op www.plus.nl/tupperware

Over het onderzoek
Het onderzoek is uitgevoerd onder 1.007 uitwonende Nederlanders tussen de 16 en 30 jaar. Het is in maart 2019 uitgevoerd door PanelWizard in opdracht van PLUS.

Over PLUS
PLUS is met ruim 260 supermarkten een belangrijke speler op de Nederlandse levensmiddelenmarkt. De PLUS Retail-organisatie bestaat uit het servicekantoor in Utrecht, drie regionale distributiecentra in Haaksbergen, Ittervoort en Hendrik-Ido-Ambacht, en een landelijk distributiecentrum in Middenbeemster. PLUS is het coöperatieve huis voor onze 224 zelfstandige supermarktondernemers. Ons gezamenlijk doel is een duurzame bedrijfsvoering waarbij de klant centraal staat en de focus ligt op goed eten, voor iedereen elke dag. Onze lokale supermarktondernemers spelen hierbij een belangrijke rol –met hun persoonlijke service en betrokkenheid zijn zij verbonden met de buurt. Meer informatie over PLUS Retail vindt u op www.plus.nl/over-plus.

Over Tupperware
Tupperware creëert al 70 jaar producten, bedoeld om het dagelijkse leven gemakkelijker te maken. De voornaamste missie van Tupperware is het hun klanten overal ter wereld helpen tijd, geld, afval en energie te besparen met oplossingen om gezond en gemakkelijk te koken en voedingswaren langer vers te bewaren. De innoverende producten worden gemaakt met oog op duurzaamheid en respect voor de planeet. Kwaliteit en innovatie staan hierbij voorop. Tupperware is één van de grootste fabrikanten van duurzame keukengerei en plastic artikelen voor huis en hobby. Het internationale hoofdkantoor bevindt zich in Orlando, Florida (Verenigde Staten). Voor de Europese markt worden de producten zoveel mogelijk in Europa geproduceerd. Meer informatie over Tupperware vindt u op www.tupperware.nl.